K čemu jsou dobré bílé třešně?

Sezóna třešní začíná na konci prvního letního měsíce. Rusové jsou připraveni jíst šťavnaté ovoce k snídani, obědu i večeři. Stále se to nevyplatí přehánět, shodují se dotazovaní odborníci. Proč jsou třešně považovány za prostředek k zachování věčného mládí, komu jsou kategoricky kontraindikovány a jaké je nebezpečí jejich kostí, zjistil Izvestija.

Předcházení rakovině

Třešně jsou proslulé vysokým obsahem živin.. Jako všechny bobule je bohatý na vitamíny C, A, B1, B2, E a PP, stejně jako antioxidanty a bioflavonoidy, upozorňuje nutriční specialistka, specialistka na funkční integrativní výživu Natalia Kochubeeva.

Bioflavonoidy jsou látky, které dodávají rostlinám barvu a ochranu proti škůdcům. Pro člověka jsou důležité, protože snižují oxidační stres a chrání buňky před volnými radikály, vysvětluje nutriční specialistka.

Poznamenává to nutriční specialistka Lyudmila Mikityuk Třešně jsou také bohaté na antokyan, sloučeninu, která má příznivý vliv na paměť a mozkové funkce obecně. Zvláštní pozornost si zaslouží antokyany a také kvercetin (látka patřící mezi přípravky vitaminu P). Právě oni dělají z třešní asistenta v prevenci rakoviny.

– Američtí vědci věnovali třešním celou studii. Ukázalo se že lidé, kteří snědí 3 kg a více těchto plodů ročně, mají mnohem menší pravděpodobnost, že budou trpět onkologickými a kardiovaskulárními chorobami, ve srovnání s těmi, kteří jedí méně než kilogram, – říká partner listu Izvestija.

Třešně navíc obsahují hodně vitamínu B a vlákniny, které normalizují trávicí trakt, zlepšuje metabolismus a pomáhá při zácpě, dodává. Rostlinné antioxidanty napomáhají snadnému trávení tučných jídel, takže třešně jsou nejlepší volbou jako dezert po vydatném jídle. Vysoký obsah draslíku také pomáhá zbavit se otoků.

Staráme se o krásu

Zařadit do jídelníčku sezónní pochoutku by nemělo být jen pro zdraví, ale i pro krásu.. Třešeň je podle výživové poradkyně Lyudmily Mikityuk mimořádně prospěšná pro pokožku. Všechno je to o retinolu, stejně jako o antioxidantech, kterých se ve sladkém ovoci nachází více než stovka.

„Tyto látky urychlují regenerační procesy, pomáhají prodloužit mládí a také zabraňují vzniku vyrážek díky včasnému odstranění toxinů a toxinů,“ vysvětluje.

READ
Jaké květiny jsou považovány za nejkrásnější?

K těmto výhodám se přidává to Sladké třešně obsahují melatonin, hormon, který je zodpovědný za naše biorytmy a kvalitu spánku. Odborníci na výživu věří, že pokud budete jíst jen jednu hrst bobulí každý den, po týdnu bude váš spánek silnější. Díky třešním můžete usnout rychleji a bez jakýchkoli vedlejších účinků, které mají prášky na spaní.

Denis Prokofjev, praktický lékař, držitel statusu moskevského lékaře, zdůrazňuje, že třešně jsou dobrou náhražkou cukru. Konzumace těchto plodů je pro zdraví a vzhled mnohem prospěšnější než sladkosti kulinářského původu.

Kdo není povolen

Obecně platí, že třešně nemají příliš mnoho negativních vlastností. Jsou ale momenty, o kterých musíte vědět, aby nebyly důvody k výčitkám.

Výživový specialista varuje: lidé s potravinovými alergiemi, cukrovkou a exacerbací gastritidy by měli být léčeni opatrně. V ohrožení a děti do věku 2 let.

– Kontraindikacemi jsou zácpa nebo průjem, akutní pankreatitida, střevní obstrukce, zvýšená tvorba plynu, gastritida s vysokou kyselostí, individuální nesnášenlivost k produktu, – uvádí Ludmila Mykityuk.

Podle Denise Prokofjeva Nejdůležitějším pravidlem při konzumaci sezónního ovoce a bobulovin je umírněnost. „U třešní bych radil nepřekračovat maximální dávku, která je 300 g denně. Malá část dobrých bobulí bude mít pozitivní účinek. Pokud to přeženete, mohou se objevit problémy: zvýšená hladina cukru v krvi, alergické reakce, rozvoj střevní obstrukce, “poznamenává.

Třešně, stejně jako jiné ovoce a bobule, se nedoporučují jíst na lačný žaludek. Po hlavním jídle je lepší počkat půl hodiny a dezert nahradit bobulemi. Podle praktického lékaře mohou třešně nalačno vyvolat zánět sliznice trávicího traktu, zhoršit gastritidu nebo přispět ke vzniku peptického vředu.

Nezapomeňte, že ke zrání ovoce se někdy používají různé pesticidy a chemikálie. Pro jejich neutralizaci je ideální vařit kompoty z třešní, radí odborník. – Ovoce se určitou tepelnou úpravou zbavuje škodlivých látek. To zachrání člověka před rozvojem intoxikace těla.

Co máme, to si necháme

Užitečný produkt se může stát zdrojem problémů, pokud je nesprávně skladován. Lékaři často čelí stížnostem pacientů, kteří riskují konzumaci špinavého nebo zkaženého ovoce. Odborníci tvrdí, že to nedává smysl třešně před vložením do chladničky omyjte.

READ
Jakým zvířatům lze čirok podat?

Plody mohou mít zářezy a promáčkliny, takže pokud je nesníte ihned po umytí, začne proces hniloby. Člověk, který používá takové třešně, ve skutečnosti přináší do svého těla cizí bakteriální pozadí, což může vést k rozvoji mnoha nemocí, varuje účastník rozhovoru Izvestia.

Podle něj, bobule by měly být omyty pod tekoucí studenou vodou, aby se smyly všechny larvy, odstranily se pesticidy a nečistoty. Není nutné používat detergenty a sůl – to nepřinese mnoho užitku, ale změní pouze chuť pochoutky. Třešně skladujte v lednici, v zakryté misce, aby nepřišly do styku s jinými potravinami.

Ne dětinské

Lékaři nedoporučují příliš se obávat, pokud náhle spolknete třešňovou kost. Opustí tělo přirozeně, bez poškození vnitřních orgánů. Nebezpečí podle Denise Prokofjeva spočívá v tom, že za nepříznivých okolností může kost zablokovat dýchací cesty, a to může způsobit mechanické udušení a dokonce i smrt.

Poradí odbornice na výživu Ludmila Mykityuk buďte velmi opatrní, pokud jde o malé děti. Před podáváním třešní miminkům lékař doporučuje odstranit stopky a semena. Nejlepší je překrojit každou bobulku na polovinu, zvláště velké masité třešně.

Nebezpečné pro zdraví psů mohou být i zákeřné kosti.

Pokud zvíře spolkne několik kusů na jedno sezení, mohou uvíznout v trávicím traktu a způsobit střevní neprůchodnost. Ale nejen to znepokojuje milovníky třešní.

– Třešňové pecky obsahují amygdalin, organickou sloučeninu kyseliny mandlové. Pod vlivem žaludeční šťávy se amygdalin rozkládá na glukózu a kyselinu kyanovodíkovou. To druhé může vést k otravě. Ale to platí pouze pro syrová jadérka, vysvětluje Lyudmila Mykityuk. – Po tepelné úpravě jsou nezávadné, ale nejchutnější kompoty a džemy se získávají z třešní a vypeckovaných třešní.

Odbornice na výživu Natalia Kochubeeva uklidňuje: v jednom jadérku třešně je dávka kyseliny kyanovodíkové pro otravu organismu zanedbatelná. Pokud člověk spolkne několik kostí najednou a zlomených, může to být nebezpečné.

Syurakshina Elena výživa.jpg

– Plody třešně obsahují asi 10 % cukrů, vlákninu, hemicelulózu, pektiny, různé organické kyseliny, biotin, silice, vitamíny B, PP, C, soli železa, antioxidanty.

Složení třešní se liší v závislosti na druhu bobule a podmínkách jejího zrání. Navíc každé tmavě červené ovoce obsahuje flavonoidy – účinné látky, které ovlivňují činnost téměř všech orgánů a systémů těla, včetně imunitního, kardiovaskulárního a oběhového systému. Zejména třešně obsahují polyfenoly, které slouží jako ochrana před oxidací a poškozením buněk.

READ
Jak můžete určit věk ptáka?

infografiky výhody cherries.png

Zdravotní přínos třešní

Gastrointestinální přínosy. Třešně obsahují vlákninu, která pomáhá normalizovat trávení, vyživuje prospěšné bakterie v těle, příznivě působí na mikroflóru a bojuje proti zácpě. Třešně jsou před meruňkami, které jsou považovány za rekordmany v obsahu vlákniny. Čerstvé třešně nebo ve formě kompotu se doporučují konzumovat při atonii, spastické kolitidě a jiných střevních onemocněních. Bobule obsahuje látku amygdalin, která pomáhá snižovat bolest a nepohodlí v žaludku a také povzbuzuje chuť k jídlu. Vláknina v třešních může pomoci při dysbakterióze. Třešně také obsahují mnoho organických kyselin, a proto mají zásaditou reakci. Díky této vlastnosti je ovoce užitečné při gastritidě s vysokou kyselostí, žaludečních a dvanáctníkových vředech. Třešně jsou mimo jiné nízkokalorické, takže je lze zařadit do jídelníčku.

Výhody pro kardiovaskulární a oběhový systém. Tmavé odrůdy třešní mohou prospívat vysokému krevnímu tlaku a normalizovat hladinu cholesterolu. Tato vlastnost je vysvětlena vysokým obsahem draslíku v třešňových plodech. Tento mikroelement odvádí z těla přebytečnou tekutinu, která se v něm zadržuje díky sodíku. Vstup do těla v požadovaném množství, díky odstranění přebytečné tekutiny, draslík snižuje zatížení srdce a ledvin.

Třešně obsahují také látky jako kumarin a oxykumarin. Jsou zodpovědné za snížení srážlivosti krve, čímž chrání tělo před tvorbou krevních sraženin v cévách (trombóza).

Výhody pro nervový systém. Třešně jsou bohaté na vitamíny skupiny B. Zodpovídají za normální fungování nervového systému, chrání tělo před nervovými zhrouceními a každodenním stresem. Třešně také obsahují hormon zvaný melatonin, který je zodpovědný za biologické rytmy a kvalitu spánku. Výzkumy ukazují, že jen jedna hrst třešní denně (asi 100 g) může výrazně zlepšit kvalitu spánku již po týdnu.

Hojnost vitamínů. Sladké třešně mají bohaté vitamínové složení. Hojnost vitamínu B1 v těchto bobulích zajišťuje normalizaci metabolického procesu a vitamín B6 je zodpovědný za zdraví jater, mozku a srdečního svalu. Vitamin PP hraje důležitou roli při stimulaci dýchacího procesu v buňkách a vitamin C pomůže odstranit příznaky astmatu, dušnosti a křečí v plicích způsobených silnou fyzickou námahou.

Škody a kontraindikace

Odborníci nedoporučují konzumovat příliš mnoho třešní, pokud máte cukrovku, protože tato bobule obsahuje poměrně hodně glukózy. Nepřekračujte dávku 100 g denně.

READ
Kdy kvete orchidej Cambria?

Při alergii se doporučuje buď se této pochoutce úplně vyhnout, nebo samozřejmě po poradě s lékařem dát přednost výhradně světlým plodům.

Třešně jsou kontraindikovány ke konzumaci při střevní neprůchodnosti. Při nadměrné konzumaci mohou třešně způsobit nadýmání a nepohodlí. Abyste se vyhnuli těmto nepříjemným vedlejším účinkům, měli byste jíst třešně v klidném tempu, po jednom kuse, v množství nepřesahujícím 300–400 g denně. Je třeba také poznamenat, že odborníci nedoporučují jíst tyto bobule ihned po jídle, je lepší počkat asi 30–40 minut.

Pravidla pro skladování třešní

Plody třešně by měly být skladovány na chladném nebo chladném místě v uzavřené a suché nádobě. Sušené třešňové listy položte na dno nádoby nejlépe v jedné vrstvě a na ně nasypte vrstvu zcela suchých plodů, pak vrstvy jednoduše střídejte. Pokud jste odstranili stonky, mohou být třešně uloženy v chladničce nejdéle týden.

Pokud chcete plody uchovat delší dobu, měli byste je očistit od stonků, listů a semen a poté zmrazit. Zmrazené třešně lze skladovat až 8 měsíců při teplotě minus 18 stupňů.

Dalším způsobem, jak třešně uchovat po dlouhou dobu, je sušení. Chcete-li to provést, blanšírujte třešně v horké vodě po dobu několika minut a poté je ochlaďte. Po odtečení přebytečné vody z něj třešně dáme na plech a sušíme v troubě při teplotě 60 stupňů. Zároveň se po mírném zavadnutí plodů přidá k teplotě dalších 20–25 stupňů.

Odborník na Roskachestvo vysvětluje, jak si vybrat třešně.

Využití třešní při vaření

Sladké třešňové kompoty

12365 www.rskrf.ru_news 1_benefits of cherries_compote.jpg

Na přípravu chutného a hlavně zdravého domácího třešňového kompotu budete potřebovat 3 litry vody, 500–600 g třešní, 200 g krupicového cukru a 1/3 citronu, množství cukru a citronu se může lišit podle jak je kompot kyselý nebo sladký.raději.

V první řadě je potřeba plody umýt a očistit od listů a stopek. Poté vložte bobule do velkého hrnce a přidejte vroucí vodu, přidejte cukr a citron. Tuto směs musíte vařit asi 10 minut, poté by měla být ochlazena a ponechána na chladném místě přes noc.

Kastrol s třešněmi

12365 www.rskrf.ru_news 1_benefits of cherries_casserole.jpg

Na přípravu kastrolu budete potřebovat 400–500 g třešní, 600 g tvarohu, 2–3 slepičí vejce (podle velikosti), 90–100 g cukru, špetku soli, 100 g zakysané smetany a 30 g kukuřičného škrobu.

READ
Co lze léčit listy Kalanchoe?

Kastrol s třešněmi můžete připravit v malé pánvi o průměru 20–25 cm nebo ve skleněné či keramické. Po výběru jedné z posledních dvou možností zakryjte dno namazaným pergamenovým papírem.

Proces vaření je velmi jednoduchý, rozmixujte tvaroh, vejce, cukr a sůl pomocí mixéru nebo šlehače do hladka. Poté oloupeme třešně (koupíte je již oloupané) a smíchejte je se škrobem. Polovinu tvarohu položte na dno formy vymazané máslem nebo slunečnicovým olejem, pak položte vrstvu poloviny třešní, pak tvarohu a znovu lesních plodů. Vše zalijeme zakysanou smetanou. Kastrol pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů asi 40–50 minut. Poté misku vychladíme a dáme na několik hodin do lednice.

Okurková polévka s kokosovým mlékem a třešněmi

Brouk.jpg

– Tato polévka je ideální podávat v horkém počasí. Je lehký, rychle se vstřebává a zasytí. Osvěžující polévka se hodí na venkovská setkání s přáteli. Vařte, zkoušejte, užívejte!

12365 www.rskrf.ru_news 1_benefits of cherry_cucumber soup.jpg

Složení: 300 g okurky, 15 g sušené ciabatty, 150 g konzumního kokosového mléka (ne smetany!), 100 g matsoni nebo jogurtu, 10 g limetkové šťávy, 1 g máty, špetka soli, 1 lžička. cukru, špetka pálivého chilli, 150 g vypeckovaných třešní, 150 g jahod, 100 g melounu.

Meloun a jahody nasekáme nahrubo a třešně nakrájíme na půlky.

Všechny zbývající ingredience rozdrťte v mixéru a přeceďte přes síto. Polévkový základ vychladíme v lednici a nalijeme na bobule, zamícháme a podáváme. Pokud chcete, můžete do polévky přidat půl sklenice suchého šampaňského nebo ledu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: