Jaká ryba je pro ženy nejzdravější?

Téměř každá ryba má vysoký obsah bílkovin a cenných omega-3 mastných kyselin a také řadu vitamínů a minerálů.

Podle různých vědeckých zdrojů je pravidelná konzumace ryb spojena s dobrým zdravím a dlouhověkostí. Dochází ke snížení rizika rozvoje kardiovaskulárních, autoimunitních a maligních onemocnění.

Existují některé druhy ryb, které výrazně vynikají obsahem cenných živin (mastné kyseliny, bílkoviny, minerály, vitamíny).

10 nejužitečnějších typů

Níže naleznete seznam 10 druhů ryb, které jsou považovány za nejpřínosnější pro lidský organismus.

1. Divoký losos

zdravé ryby

Jakýkoli druh lososa je bohatý na cenné omega-3 mastné kyseliny, které snižují riziko rozvoje srdečních a cévních onemocnění, obezity, cukrovky II. typu a rakoviny.

Tučné červené ryby obsahují také vysokou koncentraci vitamínu D, který se podílí na udržování pevnosti kostí a regulaci spánku.

Divoký losos je také bohatý na vápník, který je hlavním stavebním materiálem kostí.

Divoký losos je ceněný pro své množství rybího tuku (omega-3 mastné kyseliny), vitaminu D a vápníku, které jsou životně důležité pro naše zdraví.

2. Losos (atlantický losos)

Losos neboli losos atlantický je cenná ryba, která obsahuje velké množství vitamínů D a skupiny B, omega-3 mastných kyselin a selenu.

Bylo prokázáno, že losos má příznivý vliv na mozkové funkce (zlepšuje paměť a pozornost), tlumí chronické záněty, zabraňuje rozvoji rakoviny a řadě chronických patologií. Podporuje také hubnutí.

Losos zlepšuje činnost centrálního nervového systému a podporuje hubnutí.

3. Tuňák

Všechny druhy tuňáků (s výjimkou modrých ryb) obsahují mnohem nižší množství rtuti ve srovnání s jinými druhy ryb, což z nich dělá bezpečný produkt.

Tuňák obsahuje hodně bílkovin (až 22 gramů na 100 gramů tuňáka), vitamíny (D a skupina B), selen, kobalt a omega-3 kyseliny.

Pravidelná konzumace tuňáka je spojena s nízkým výskytem onemocnění štítné žlázy, srdce a cév, centrálního nervového systému a také s poklesem tělesné hmotnosti.

Tuňák obsahuje mnoho bílkovin, vitamínů a selenu, které jsou nezbytné pro normalizaci činnosti štítné žlázy, kardiovaskulárního a centrálního nervového systému.

READ
Jaké divoké bylinky můžete jíst?

4. Pstruh duhový

Pstruh duhový neobsahuje prakticky žádné škodlivé chemikálie (rtuť apod.), ale je bohatý na hodnotné bílkoviny s esenciálními aminokyselinami.

Pro svůj nízký obsah tuku a nadbytek bílkovin je součástí sportovních diet.

Vědci tvrdí, že při systematickém zařazování pstruhů do stravy jsou atrofická onemocnění svalové tkáně (sarkopenie), jejichž frekvence se zvyšuje s věkem, méně častá.

Ryby jsou také bohaté na vitamín B12, který je nezbytný pro tvorbu červených krvinek v červené kostní dřeni a přenos nervových vzruchů.

Pstruh duhový je díky vysokému obsahu bílkovin a nízkému obsahu tuku doporučován pro sportovce a seniory pro udržení svalové hmoty.

5. Platýs tichomořský

Halibut je bohatým zdrojem bílkovin, vitamínu D a draslíku.

Bílkoviny a vitamín D jsou zodpovědné za integritu a funkční činnost pohybového aparátu a draslík se v kombinaci s omega-3 mastnými kyselinami podílí na regulaci krevního tlaku.

Při neustálé konzumaci bílých ryb je pozorována relaxace tkáně hladkého svalstva krevních cév a pokles krevního tlaku.

Halibut také snižuje hladinu cholesterolu a poskytuje prevenci různých onemocnění spojených s aterosklerózou (ischemická choroba srdeční, mrtvice a infarkt myokardu).

Platýs tichomořský se doporučuje lidem s kardiovaskulárními chorobami a vysokou predispozicí k nim.

6. Makrela

Makrela je bílá ryba s bohatou chutí. Je lídrem v obsahu omega-3 polynenasycených mastných kyselin a vitamínu B12.

Může být použit k prevenci anémie způsobené onemocněními gastrointestinálního traktu.

Makrela pomáhá obnovit mozkové funkce po těžkých úrazech a operacích.

Ryby také snižují riziko zhoubných nádorů a řady chronických onemocnění (díky svému antioxidačnímu účinku).

Makrela je bohatá na omega-3 kyseliny a vitamín B12. Tyto živiny jsou nezbytné pro správné fungování centrálního nervového systému a udržení krvetvorby.

7. Treska

Treska je dietní ryba s nízkým obsahem tuku, která obsahuje hodně bílkovin, vitamínů B a fosforu. Často doporučováno odborníky na výživu za účelem snížení nebo udržení tělesné hmotnosti.

Podle vědců z Norska dokáže tento druh ryb zrychlit metabolismus, rychle navodit pocit plnosti a zajistit správný průchod částeček potravy trávicím traktem.

Treska se doporučuje konzumovat lidem s obezitou nebo nadváhou. Má příznivý vliv na metabolismus sacharidů a tuků.

8. Sardinky

Sardinka je tučná ryba, což znamená, že obsahuje velké množství polynenasycených mastných kyselin (pouze 100 gramů ryb stačí k uspokojení denní potřeby).

READ
Jak ředit suchý HB-101?

Sardinky jsou také bohaté na vápník, železo, selen a vitamíny skupiny B.

Zařazení sardinek do jídelníčku je spojeno s následujícími blahodárnými účinky:

  • prevence anémie způsobené nedostatkem železa a kyanokobalaminu; kardiovaskulární zdraví; riziko vzniku rakoviny; kognitivní sféra a prevence neurodegenerativních patologií.

Pravidelná konzumace sardinek má pozitivní vliv na zdraví téměř všech systémů a orgánů.

9. Sleď

Sleď také patří do rodiny sardinek, ale má vyšší obsah vitamínu B12. Tato funkce umožňuje jeho použití k léčbě anémie z nedostatku B12 a zlepšení kognitivní sféry (paměť, pozornost, myšlení).

Podle amerických vědců má sleď také silný protizánětlivý účinek, srovnatelný s nesteroidními analgetiky.

Ryby snižují riziko zhoubných nádorů a některých kardiologických a endokrinologických onemocnění.

Sleď je držitelem rekordu pro přítomnost vitaminu B12 v jeho složení, což je nezbytné pro prevenci anémie a patologií centrálního nervového systému. Další výhodou ryb je její silný antioxidační účinek.

10. Okoun

Okoun je ceněn pro svou jemnou chuť a zvláštní rafinované aroma.

Obsahuje velké množství kobaltu, manganu a chrómu. Tyto mikroelementy se podílejí na fungování všech enzymatických systémů těla a na metabolismu.

Tato sladkovodní ryba zabraňuje řadě poruch redoxních procesů a snižuje pravděpodobnost tvorby nadbytečných tukových zásob.

Škodlivé odrůdy

Samozřejmě existují určité druhy ryb, které není bezpečné zařadit do jídelníčku. Tyto zahrnují:

  1. Divoký mořský okoun. Má nejvyšší obsah rtuti, která je pro lidský organismus toxická.
  2. Dlaždice. Obsahuje také hodně rtuti a je extrémně citlivý na podmínky skladování. Je lepší ho přestat používat.
  3. Hoploska obecná. Průměrný věk ryb je 70-100 let. Během dlouhé životnosti je schopen akumulovat velké objemy toxických látek.
  4. Královská makrela. Kontraindikováno pro použití u dětí a těhotných žen kvůli vysoké koncentraci rtuti v rybím mase.
  5. Mečoun. Vyznačuje se vysokou cenou a je často předmětem padělků (levnější odrůdy jsou používány, chyceny nebo pěstovány v rozporu s hygienickými normami).
  6. Ruveta. Obsahuje gempilotoxin – voskový ester, který nelze trávit trávicími šťávami. To vede k rozvoji nekontrolovaného průjmu s následnou dehydratací.
  7. Kanic červený. Od konce minulého století dochází k sestupnému trendu populace této ryby. V důsledku toho vyžaduje rybolov a doprava značné materiálové náklady. Ryby jsou loveny nelegálně a pašovány, což vede ke špatným skladovacím podmínkám a výrazně zvyšuje riziko otravy.
READ
Co ošetřuje Wintergreen roundifolia?

Existuje také hlavní pravidlo pro výběr ryb. Čím větší velikost, tím déle ryby žili, a proto akumulovaly značné množství toxických látek z mořské nebo říční vody.

Existuje řada specifických druhů ryb, které je lepší nejíst kvůli skutečným zdravotním rizikům.

Nejlepší způsob vaření

Všechny pozitivní vlastnosti lze snížit na nulu, pokud zvolíte nesprávný způsob vaření.

Nejlepší možností je ošetření párou. Tato metoda eliminuje dlouhodobé vystavení vysokým teplotám, které ničí většinu biologicky aktivních látek. Zároveň snižuje koncentraci škodlivých chemických složek (rtuti).

Méně užitečné (v sestupném pořadí) jsou:

  1. Vařící. I přes mírný pokles biologického potenciálu si vařená ryba zachovává většinu svých vlastností.
  2. Pečení v troubě a grilování. S takovými metodami se tvoří aromatické uhlovodíky, které mohou aktivovat procesy chronického zánětu v těle.
  3. Pražení. Smažení (zejména na rostlinných olejích) je nejškodlivější způsob vaření. Při tomto způsobu tepelné úpravy se ztrácí téměř celý objem omega-3 mastných kyselin a vitamínů a navíc vznikají heterocyklické aminy, které podporují růst zhoubných nádorů.

Je důležité si uvědomit, že konzumace ryb syrových se nedoporučuje. Sice takto můžete získat všechny cenné látky v původní podobě, ale zvyšuje to riziko nákazy parazity, ale i otravy rtutí nebo bakteriálními toxiny.

Měli byste se také vyhnout uzeným, sušeným, soleným a nakládaným rybám. V takových pokrmech prudce klesá obsah biologicky aktivních látek a při nedodržení technologie mohou být přítomni helminti nebo bakterie. Nebezpečné jsou také sušené ryby, které mohou způsobit rozvoj echinokokózy. Ale jíst rybí konzervy je docela přijatelné.

Existuje spousta zdravých a chutných receptů s použitím ryb. Kaviár některých ryb je ceněn i při vaření.

Existuje mnoho způsobů, jak ryby ohřívat, ale doporučuje se dát přednost vaření v páře jako nejbezpečnějšímu.

Dietní výživa je nemyslitelná bez rybích pokrmů. Ve srovnání s masem jsou mnohem lépe stravitelné, složení je bohatší a obsahuje látky pro tělo nezbytné. Pro zdraví žen jsou ryby nezbytné v každém věku. Ne všechny druhy ryb jsou stejně zdravé, mezi nimi jsou nepopiratelní vůdci, kteří mají vynikající chuť a při správné přípravě se stanou skutečnou ozdobou stolu.

READ
Jaký květináč je nejlepší na bonsaje?

Rybí den

V sovětských dobách byl v jídelnách škol, školek a sanatorií vždy den, kdy se připravovaly rybí pokrmy. Odborníci na výživu trvali na takové události a existuje pro to vědecký základ. Výživná a vyvážená strava je klíčem ke zdraví. Některé látky se nacházejí pouze v mořských plodech a jsou nezbytné pro normální fungování těla. Humři a humři jsou pro většinu populace nedostupní, ale makrela, kranas, štika, candát a karas jsou docela dosažitelné cíle.

Která ryba je pro ženy nejzdravější?

Všechny druhy ryb obsahují ve větší či menší míře:

  • biologicky aktivní tuky;
  • mastné a polynenasycené kyseliny;
  • vitamíny A, C, D, E, PP, skupina B;
  • jod;
  • fosfor;
  • vápník;
  • železo;
  • fluor;
  • hořčíku.

Rybí tuk je nezbytný pro prevenci sklerózy a dětské křivice. Podporuje kvalitu a rychlost myšlenkových pochodů a fungování kardiovaskulárního systému.

Druhy ryb jsou klasifikovány podle obsahu bílkovin a tuňák je v této pozici lídrem. Nutriční hodnota závisí na množství tuku a zde je prioritou mořský život.

Top 7 nejlepších ryb pro ženy

Pstruh

Existuje mnoho odrůd, existují říční a mořské. Rozdíly ve složení jsou malé a spočívají v poměru fosforu a jódu. Obsahují obrovské množství Omega-3 mastných kyselin, širokou škálu vitamínů a mikroelementů. Nutriční hodnota je vysoká, obsah kalorií není vyšší než 95 kcal na 100 g. produkt. Pravidelná konzumace pochoutky snižuje intenzitu PMS a klimakterického syndromu, udržuje elasticitu pokožky, zabraňuje rozvoji onemocnění mléčných žláz a ženských genitálií.

Losos

Má jemnou chuť, rychle se vaří, obsahuje kyseliny Omega-3 a 6. Doporučujeme vařené a dušené. Tento způsob vaření zachovává více živin. Těhotné ženy budou muset snížit jejich spotřebu, protože losos může způsobit alergie. Kalorický obsah produktu je průměrný, 153 kcal, a je součástí stravy během programů hubnutí a kontroly hmotnosti. Ryby podporují činnost kardiovaskulárního systému a zabraňují tvorbě krevních sraženin.

Platýs

Obsahuje hodně jódu, který při vaření vydává specifickou vůni. Výborně podporuje činnost štítné žlázy, imunitního a oběhového systému a stabilizuje trávicí procesy. Je ceněn pro svůj vysoký obsah selenu, který je pro ženský organismus nezbytný pro úspěšné početí a březost, udržení zdravých vlasů a nehtů a prevenci předčasného stárnutí.

Halibut

Ryba je velká, 15 kg i více, podobná platýsovi. Maso je bílé, elastické, hutné. Obsahuje vyvážený komplex bílkovin, vitamínů a minerálů. Jsou přítomny omega-3 kyseliny a tryptofan. Konzumace této ryby zabraňuje degeneraci buněk na rakovinné, zastavuje rozvoj sklerózy a slouží jako prevence onemocnění centrálního nervového systému.

READ
Jak udržet růže venku v zimě?

Makrela

Mezi 48 druhy je zvláště ceněn Atlantik. Zejména na podzim má vysoký obsah tuku. Pravidelné zařazování ryb do jídelníčku předchází onemocněním kloubů, obnovuje tkáň chrupavky a podporuje metabolismus lipidů. Makrela dodává tělu esenciální aminokyseliny, snižuje riziko vzniku rakoviny, stimuluje imunitní systém, stabilizuje hormonální rovnováhu a emoční stav.

Vitamin D reguluje hustotu kostí, zlepšuje pohodu a metabolismus minerálů. Skupina B je nepostradatelná pro udržení krásy, mládí, stabilního fungování reprodukčního a trávicího systému. Vitamin E se ne nadarmo nazývá „ženským“. Aktivuje produkci kolagenu a elastinu, nezbytných pro přitažlivou pleť. Makrela je užitečná v těhotenství a při menopauzálních změnách, udržuje imunitu a regenerační procesy na vysoké úrovni.

Sudak

Týká se takzvaných hubených druhů ryb. Je trochu suchý, ale všechny potřebné minerály a vitamíny jsou přítomny. Ideální na řízky, pečení v troubě se zeleninou. Obsah kalorií je nízký, což vám umožňuje zařadit jej do jídelníčku během diet. Cenné pro vysoký obsah bílkovin a taurinu.

Podobně jako kapr je to komerční ryba a má měkčí a jemnější texturu. Existuje mnoho receptů, včetně dietních variant. Obsah kalorií v dušené a vařené formě nepřesahuje 109 kcal. Nenasycené Omega-3 mastné kyseliny snižují intenzitu tvorby cholesterolových plaků, zvyšují odolnost organismu proti virózám a nachlazení, zabraňují rozvoji trombózy, aterosklerózy a kloubních onemocnění.

Mikro a makroprvky v rybách posilují paměť a udržují hustotu kostí, stabilizují činnost nervového systému a zlepšují emoční stav.

Ryby jsou nepostradatelným potravinovým produktem. Výhodou je i jeho jemná chuť. Hodí se k soukromému jídlu i jako hlavní jídlo na sváteční stůl, uchovává krásu a zdraví krásné poloviny lidstva.

«Je důležité, aby se: všechny informace na webu jsou poskytovány pouze pro informační účely. Před uplatněním doporučení se poraďte se specializovaným odborníkem. Redakční rada ani autoři neodpovídají za případné škody způsobené materiály. “

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: