Jaké vlastnosti má jablko?

Od pradávna v Rusku byla jablka považována za symbol mládí a zdraví. Doprovázeli lidi v pohádkách a eposech: někdy se jablko kutálí a ukazuje cestu, někdy ti sílu dodává a může ji i ubírat, někdy tě dělá mladým a silným, nebo dokonce úplně – jabloň se postaví aby tě chránil a chránil před temnými silami.

Od pradávna v Rusku byla jablka považována za symbol mládí a zdraví. Doprovázeli lidi v pohádkách a eposech: někdy se jablko kutálí a ukazuje cestu, někdy ti sílu dodává a může ji i ubírat, někdy tě dělá mladým a silným, nebo dokonce úplně – jabloň se postaví aby tě chránil a chránil před temnými silami.

Vše o jablkách a trochu více

Jablka zaujímala důležité místo v ruském životě. Každý rok byly shromážděny, ošetřeny příbuznými a přáteli a distribuovány chudým. Snažili se proto uchovat plody co nejdéle čerstvé, a zpracovat, co nešlo. Sklízet jablka jsme začali po svátku Proměnění Páně – 19. srpna. V této době je teprve začínali nakládat, vždy v dubových sudech, aby vývar nevytekl, a pak se z nich dělala marmeláda a pastilka. Ale jablka byla na Rusi tak populární, že se z nich vyrábělo i mnoho tradičních sladkostí: máčená a pečená jablka, jablečné želé a marmeláda.

Výhody jablek pro lidské tělo

Jablko je zásobárna vitamínů a mikroelementů. Každé ovoce obsahuje vodu, vlákninu, cukr, karoten, pektin, škrob, kyselinu listovou a organické, vitamíny A, B1, B2, B3, C, E, P, PP, K, mikroprvky – sodík, fosfor, draslík, síra, měď , zinek, vápník, hliník, fluor, chrom, železo, hořčík, molybden, nikl, bor, vanad, mangan. Předpokládá se, že jablka pomáhají předcházet mnoha onemocněním, jako je Alzheimerova choroba, rakovina, vysoký cholesterol, kardiovaskulární onemocnění a onemocnění žlučníku, cukrovka a astma. Jablka navíc podporují zdravé trávení.

Čím déle však ovoce sedí, tím méně vitamínů v něm zůstává. Čerstvé ovoce je užitečnější, nicméně ani po zpracování neztrácí svou nutriční a energetickou hodnotu.

Standardní jablko obsahuje asi 47 kcal

Apple dieta

Kromě toho, že je jablko zdravé a chutné, ukazuje se, že také není příliš kalorické, což láká každého, kdo chce zhubnout. Standardní jablko obsahuje asi 47 kcal. Jablko díky sacharidům zasytí člověka na dlouhou dobu a stane se výborným pomocníkem na cestě za vysněnou postavou.

READ
Je nutné vytvořit keř rybízu?

O některých funkcích správného hubnutí si můžete přečíst zde

Ale nezapomeňte na několik pravidel jablečné diety.

– Tato dieta zahrnuje 1-2 dny půstu v týdnu, kdy bude vaše strava obsahovat pouze toto ovoce, ale ne každodenní výživu;

– Určete, která jablka jsou pro vás ta pravá: zjistěte, jaká je kyselost žaludeční šťávy, abyste si vybrali správnou odrůdu;

– Pokud držíte takovou dietu, nezapomeňte, že jablka je nejlepší konzumovat čerstvá nebo s minimální tepelnou úpravou, protože například 100 g sušených jablek obsahuje 253 kcal.

Pro alergiky, malé děti a diabetiky
by se měl zdržet používání
červená jablka a dát přednost zeleným

Je zakázané ovoce sladké?

Jablko je skutečnou pokladnicí vitamínů. Zdá se, že tyto zdravé plody mohou být pro někoho kontraindikovány? Překvapivě ano!

Některé odrůdy jablek jsou velmi kyselé, takže lidé s gastritidou a vysokou kyselostí žaludeční šťávy by je neměli zařazovat do své každodenní stravy. Také lidé se žaludečními vředy, dvanácterníkovými vředy nebo zánětlivými procesy ve slinivce by měli být opatrní s čerstvými jablky.

Alergici, malé děti a diabetici by se měli vyvarovat konzumaci červených jablek a dát přednost zeleným. Ale obecně jablka nemají prakticky žádné kontraindikace a jsou připraveni sdílet své prospěšné vlastnosti se všemi.

Omlazující jablka profesora Vigorova

Existuje na světě člověk, který by nesnil o tom, že bude mít lék na stáří a všechny nemoci? Vědci ale zatím nepřišli s léčebným řešením takových problémů. Zdálo by se, že na vytvoření elixíru mládí a pilulky na jakoukoli nemoc nezbývá než čekat.

Ale profesor Vigorov učinil v 50. letech senzační objev. Ukazuje se, že „léčivé“ jablka, hrušky, švestky, třešně, hlohy, rybíz a další plodiny, které vyšlechtil, pomohly vyhnout se mnoha nemocem a zachovat krásu a mládí. Tyto nové odrůdy se měly stát „dárci“ ještě dokonalejších plodů s jistými léčivými vlastnostmi. Vznikla tak dvě chovatelská mistrovská díla – Vitamin White a Memory of Dibrov, kombinující velké množství vitaminů a přírodních antibiotik.

V té době však nebyl objev profesora Vigorova brán vážně, a proto byla zahrada s novými odrůdami „léčivého“ ovoce a bobulí uzavřena. Můžeme jen doufat, že vědci budou schopni potvrdit nebo vyvrátit profesorovy závěry. A pokud testy prokážou účinnost Vigorovových jablek, pokusí se obnovit jeho práci a vytvořit nové „léčivé“ ovoce, které se v budoucnu stane plnohodnotným prostředkem terapie.

READ
Jak zalévat citron v hrnci?

čerstvá červená jablka s listy

Jablka jsou úžasné ovoce, které je nejen chutné, ale také neuvěřitelně zdravé. Vitamíny, minerály, aminokyseliny, mastné kyseliny – to vše je bohaté na ovoce. Díky těmto látkám jablka přinášejí lidskému tělu mnoho výhod, zlepšují fyzický a emocionální stav.

Porozumíme obsahu kalorií jablek podle odrůdy a způsobu přípravy, zjistíme chemické složení produktu, výhody konzumace ovoce pro tělo jako celek a zejména pro hubnutí a zvážíme možné poškození.

Obsah kalorií v jablkách

Jablka mají nízký obsah kalorií. Plody mohou být červené, zelené, žluté, růžové. Tyto odrůdy se dělí na různé odrůdy: Golden, Aport, Gala, Granny Smith, Fuji, Pink Lady, White Pouring a další. Rozdíl v počtu kalorií mezi nimi je zanedbatelný: bílkoviny a tuky v jablkách různých odrůd jsou v průměru 0,4 g na 100 g, ale sacharidy mohou být 10 nebo 20 g.

červená a zelená jablka v dřevěné krabici

Podle barvy

Níže uvedená tabulka jasně ukazuje rozdíl v obsahu kalorií červeného, ​​zeleného, ​​žlutého a růžového ovoce.

Pohled Kalorie na 100 g Nutriční hodnota (BJU)
Žlutá 47,3 kcal 0,6 g bílkovin, 1,3 g tuku, 23 g sacharidů
Zelená 45,3 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 9,7 g sacharidů
Červená 48 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 10,2 g sacharidů
Pink 25 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 13 g sacharidů

Které odrůdy patří k jednomu nebo druhému druhu jablek v závislosti na jejich barvě:

  • Zelená (“Mutsu”, “Bogatyr”, “Antonovka”, “Sinap”, “Granny Smith”, “Simirenko”).
  • Červená (“Idared”, “Fushi”, “Fuji”, “Gala”, “Royal Gala”, “Harvest”, “Red Chief”, “Champion”, “Black Prince”, “Florina”, “Ligol”, ” Modi, Jonagold, Delicious, Gloucester, Robin).
  • Žlutá (“Bílá náplň”, “Karamelka”, “Grushovka”, “Zlatá”, “Lemonka”).
  • Růžová (“Pink Lady”, “Pink Pearl”, “Lobo”).

Odrůdy jsou také rozděleny podle sezónního principu: jsou letní, podzimní a zimní. Jablka mohou být i domácí a divoká. Chuť ovoce závisí také na odrůdě: zelená jablka jsou nejčastěji kyselá nebo sladkokyselá, červená jablka jsou sladká nebo sladkokyselá, žlutá jablka jsou sladká a růžová jsou sladkokyselá.

Podle chuti

Níže uvedená tabulka ukazuje obsah kalorií různých druhů ovoce, které jsou klasifikovány podle chuti.

Pohled Kalorie na 100 g Nutriční hodnota (BJU)
Sladké 46,2 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 9,9 g sacharidů
Surové 41 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 9,6 g sacharidů
Sladký a kyselý 45 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 9,8 g sacharidů
READ
Co jedí křepelky?

Prostřednictvím vaření

Jablka jsou klasifikována nejen podle barvy, odrůdy, chuti. Počet kalorií se liší v závislosti na způsobu přípravy ovoce. Plody jsou podrobeny různému zpracování: vaření, smažení, dušení, pečení v troubě (s cukrem, skořicí, medem, tvarohem) nebo mikrovlnné troubě, sušení, sušení, zavařování, kynutí, nakládání, dušení a další.

Tabulka ukazuje průměrný obsah kalorií v jablku v závislosti na způsobu přípravy.

Pohled Obsah kalorií na 100 gramů Nutriční hodnota (BJU)
Kynutý 50 kcal 0,4 g bílkovin, 2 g tuku, 11,5 g sacharidů
Vařené 23,8 kcal 0,8 g bílkovin, 0,2 g tuku, 4,1 g sacharidů
Sušené 243 kcal 0,9 g bílkovin, 0,3 g tuku, 65,9 g sacharidů
Zamrzlý 48 kcal 0,2 g bílkovin, 0,3 g tuku, 11 g sacharidů
Pečené v troubě bez ničeho 44,3 kcal 0,6 g bílkovin, 0,4 g tuku, 9,6 g sacharidů
kandovaný 64,2 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 15,1 g sacharidů
Z kompotu 30 kcal 0,3 g bílkovin, 0,2 g tuku, 6,8 g sacharidů
Nakládané 31,7 kcal 0,3 g bílkovin a tuků, 7,3 g sacharidů
Konzervované 86,9 kcal 1,7 g bílkovin, 4,5 g tuku, 16,2 g sacharidů
Nakládané 67 kcal 0,1 g bílkovin, 0,4 g tuku, 16,8 g sacharidů
promočený 30,9 kcal 0,3 g bílkovin, 0,2 g tuku, 7,2 g sacharidů
Pro pár 40 kcal 0,3 g bílkovin, 0,2 g tuku, 11 g sacharidů
Pečené v mikrovlnné troubě 94 kcal 0,8 g bílkovin a tuků, 19,6 g sacharidů
Čerstvé ve slupce 54,7 kcal 0,4 g bílkovin, 0,3 g tuku, 10 g sacharidů
Sušené / sušené / sušené ovoce 232,6 kcal 2,1 g bílkovin, 1,2 g tuku, 60,1 g sacharidů
Syrové bez slupky 49 kcal 0,2 g bílkovin, 0,1 g tuku, 11,4 g sacharidů
Dušená 46,2 kcal 0,4 g bílkovin a tuků, 10,3 g sacharidů

Velikost jednoho jablka se může lišit, respektive obsah kalorií 1 kusu je také odlišný. V malém ovoci, 36-42 kcal, v průměru – 45-55 kcal, ve velkém – až 100 kcal. Užitečná šťáva se vyrábí z jablek, jejichž obsah kalorií je 44 kcal na 100 ml.

GI jablka se liší v závislosti na typu: zelená – 30 jednotek, červená – 42 jednotek, žlutá – 45 jednotek. To je způsobeno množstvím cukru v produktu. To znamená, že pro diabetiky jsou nejvhodnější kyselá zelená jablka nebo kyselá sladká červená.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: