Jaké jsou výhody čočkové polévky?

Čočku namočte na 3 hodiny. Na másle orestujte 3 minuty cibuli a mrkev. Orestovanou zeleninu spojíme s čočkou a dusíme do měkka v malém množství vody. Do připravené dušené zeleniny přidáme vroucí vodu. Vařit. Podávejte se zakysanou smetanou a bylinkami.

Recept si můžete vytvořit s přihlédnutím ke ztrátě vitamínů a minerálů pomocí kalkulačky receptů v aplikaci Moje zdravá strava.

Výživa a chemické složení “Čočková polévka”.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 67.8 kCal 1684 kCal 4% 5.9% 2484 g
Proteiny 2.5 g 76 g 3.3% 4.9% 3040 g
Tuky 4.2 g 56 g 7.5% 11.1% 1333 g
Sacharidy 5.2 g 219 g 2.4% 3.5% 4212 g
Organické kyseliny 9.5 g ~
Dietní vlákna 0.7 g 20 g 3.5% 5.2% 2857 g
Voda 79.6 g 2273 g 3.5% 5.2% 2856 g
Ash 0.3 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 300 μg 900 μg 33.3% 49.1% 300 g
Retinol 0.3 mg ~
Vitamín B1, thiamin 0.04 mg 1.5 mg 2.7% 4% 3750 g
Vitamín B2, riboflavin 0.03 mg 1.8 mg 1.7% 2.5% 6000 g
Vitamín B4, cholin 12.1 mg 500 mg 2.4% 3.5% 4132 g
Vitamin B5, pantotenik 0.009 mg 5 mg 0.2% 0.3% 55556 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.01 mg 2 mg 0.5% 0.7% 20000 g
Vitamín B9, folát 1.4 μg 400 μg 0.4% 0.6% 28571 g
Vitamín B12, kobalamin 0.04 μg 3 μg 1.3% 1.9% 7500 g
Vitamín C, askorbová 0.6 mg 90 mg 0.7% 1% 15000 g
Vitamín D, kalciferol 0.02 μg 10 μg 0.2% 0.3% 50000 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.1 mg 15 mg 0.7% 1% 15000 g
Vitamín H, biotin 0.4 μg 50 μg 0.8% 1.2% 12500 g
Vitamín PP, NE 0.615 mg 20 mg 3.1% 4.6% 3252 g
Niacin 0.2 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 81.3 mg 2500 mg 3.3% 4.9% 3075 g
Vápník, Ca 19.1 mg 1000 mg 1.9% 2.8% 5236 g
Křemík, Si 7.1 mg 30 mg 23.7% 35% 423 g
Hořčík, Mg 8.9 mg 400 mg 2.2% 3.2% 4494 g
Sodík, Na 13.9 mg 1300 mg 1.1% 1.6% 9353 g
Síra, S 16.7 mg 1000 mg 1.7% 2.5% 5988 g
Fosfor, P 33.5 mg 800 mg 4.2% 6.2% 2388 g
Chlor, Cl 161 mg 2300 mg 7% 10.3% 1429 g
Stopové prvky
Hliník, Al 36.2 μg ~
Bor, B 62.5 μg ~
Vanad, V 2.1 μg ~
Železo, Fe 1.5 mg 18 mg 8.3% 12.2% 1200 g
Jód, I 1.2 μg 150 μg 0.8% 1.2% 12500 g
kobalt, spol 1.3 μg 10 μg 13% 19.2% 769 g
Lithium, Li 0.1 μg ~
Mangan, Mn 0.1176 mg 2 mg 5.9% 8.7% 1701 g
Měď, Cu 65.5 μg 1000 μg 6.6% 9.7% 1527 g
Molybden, Mo 8.2 μg 70 μg 11.7% 17.3% 854 g
Nikl, Ni 14.4 μg ~
Rubidium, Rb 10.7 μg ~
Selen, Se 1.8 μg 55 μg 3.3% 4.9% 3056 g
Titane, ty 26.4 μg ~
Fluor, F 5.4 μg 4000 μg 0.1% 0.1% 74074 g
Chrome, Cr 1.1 μg 50 μg 2.2% 3.2% 4545 g
Zinek, Zn 0.2707 mg 12 mg 2.3% 3.4% 4433 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 3.4 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 0.6 g ~
READ
Co dát na škrabadlo pro kočky?

Energetická hodnota Čočková polévka je 67,8 kcal.

Hlavní zdroj: Internet. Přečtěte si více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Výhody čočkové polévky je těžké popřít, jediné, co zbývá, je naučit se ji vařit. A náš podrobný recept vám s tím pomůže.

Hotová čočková polévka

Zelenohnědá čočka perfektně drží tvar, i když je vystavena dlouhodobé tepelné úpravě. Červená čočka je naopak téměř zcela uvařená a vytváří krémovou hmotu. Výsledkem může být hustý vydatný guláš s heterogenní příjemnou konzistencí.

Výhody čočkové polévky

Jelikož čočka obsahuje mimo jiné luštěniny hodně rostlinných bílkovin, jsou pokrmy z ní připravené lehce stravitelné a dokonale vyživí organismus. Takovou polévku lze také vařit v zeleninovém vývaru, protože čočka nahrazuje maso, protože obsahuje asi 60% bílkovin. Kromě toho je nepopiratelnou výhodou čočky téměř úplná absence tuku. Rozpustná vláknina, která se nachází v čočce, má příznivý vliv na činnost trávicího traktu. Vzhledem k tomu, že 100 g čočky obsahuje téměř 90 % denní potřeby kyseliny listové, je tato polévka velmi užitečná pro těhotné ženy.

Důležitým faktorem je, že vařená čočka si zachovává téměř všechny své prospěšné vlastnosti, jako je draslík, vápník, hořčík, fosfor, železo, síra, zinek a mangan. Také čočka obsahuje látku – isoflavon, která má jedinečnou schopnost potlačovat rakovinu prsu. Doporučuje se užívat také pro zlepšení srdeční činnosti, obnovení duševní rovnováhy a metabolismu, posílení imunitního systému a cévních stěn.

  • Kalorický obsah na 100 g – 51 kcal.
  • porce – 4
  • Doba vaření – od 40 minut do 1 hodiny 20 minut v závislosti na druhu čočky
  • Brambor – 1 ks.
  • Mrkev – 1 ks.
  • Rajčata – 1 ks.
  • Čočka – 200 g
  • Zelení – libovolní
  • Bobkový list – 3 ks.
  • Hrášek z nového koření – 4 ks.
  • Sůl podle chuti
  • Majonéza – 1 polévkové lžíce
  • Masový vývar – 2l

Příprava čočkové polévky

Zelenina se omyje, oloupe a nakrájí

1. Brambory a mrkev oloupeme, omyjeme a nakrájíme na kostičky. Rajčata omyjeme a nakrájíme na libovolnou velikost.

Brambory se vloží do pánve, naplní se vodou a přidá se koření

2. Do pánve nalijte masový vývar, brambory sklopte, přidejte bobkové listy a kuličky pepře a vařte na sporáku. Vývar lze připravit předem, uvařený vývar můžete také zmrazit pro budoucí použití a poté rozmrazit a připravit potřebné pokrmy.

READ
Je nutné stříhat Spiraea Vangutta?

Zbývající zelenina byla přidána do pánve s bramborami.

3. Po bramborách přidáme mrkev na vaření.

Čočku omyjeme a přidáme do polévky

4. Čočku několikrát propláchneme pod tekoucí vodou a vaříme v hrnci. Podle chuti si můžete vybrat libovolnou odrůdu čočky. Zde je však třeba vzít v úvahu následující faktor. Zelená čočka se vaří 40 minut, hnědá – 25, červená – 20. Pokud tedy používáte zelenou čočku, měla by se nejprve uvařit a poté přidat brambory a všechny ostatní produkty.

Vartisya polévka

5. Polévku vařte potřebnou dobu, která závisí na barvě čočky, a 5-7 minut před koncem vaření přidejte nakrájené rajče a bylinky. Polévku také dochuťte solí a pepřem. Polévku se všemi ingrediencemi společně povařte 5-7 minut a můžete podávat.

Podívejte se také na videorecept, jak udělat čočkovou polévku.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: