Jak nahradit brambory v palačinkách?

Jak nahradit brambory

Zelenina bohatá na betakaroten příznivě působí na celkový stav organismu, zlepšuje zrak a posiluje imunitní systém.

  • protein
  • vitamíny C, PP;
  • fosfor;
  • železo.
  • v polévce;
  • v zelné polévce;
  • v boršči.

Brambory jsou produktem, bez kterého je obtížné si představit většinu jídel, která jsou pravidelně přítomna na stole obyvatel mnoha zemí. Jedná se o tradiční přísadu, která se přidává do Oliviera, je vždy přítomna v kožichu.

Přílišné nadšení pro brambory má i stinnou stránku – zelenina obsahuje hodně škrobu, je příliš kalorická a sacharidů. Jeho konzumace vede ke zvýšení hladiny cukru v krvi.

Když to všechno víte, měli byste vědět, čím můžete brambory nahradit, abyste nepřišli o své oblíbené chutě, ale také neuškodili svému zdraví.

Batat

Nejbližší zeleninou k bramborám jsou batáty. Jeho druhé jméno je „sladké brambory“. Vzhledem k vysokému obsahu beta-karotenu může být barva batátů jasně oranžová, ale vyskytuje se také téměř veškerá bílá zelenina.

Hlízy batátů obsahují minimální množství škrobu a hodně vlákniny. Mají také nízký glykemický index. Batáty lze přidat do salátů a vařit. Je vhodný pro pečení v troubě s masem a jinou zeleninou.

Je to dobrá náhrada pro ty, kteří drží dietu a hlídají si výživu. Ve vinaigrettu dokáže plnohodnotně nahradit i brambory a známá chuť tím neutrpí. Je lepší nejíst ji syrovou.

mrkev

Brambory může nahradit známá mrkev, která tělo naplní betakarotenem, antioxidanty, prospěšnými vitamíny a mikroelementy. Pravidelná konzumace mrkve pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a udržovat ji pod kontrolou – to je důležité pro lidi s cukrovkou.

mrkev

Mrkev je skvělá ke konzumaci syrová. Měla by se stát nedílnou součástí čerstvých salátů, polévek a příloh. V řízcích může nahradit brambory, pokud je taková složka povinná a nelze se jí vyhnout. Mnoho lidí si rádo dopřeje mrkvové chipsy – jsou výbornou a zdravou svačinkou.

Málokdo ví, že pravidelná konzumace mrkve, syrové i vařené, zlepšuje stav pokožky a pomáhá stabilizovat hladinu krevního tlaku. Vláknina obsažená v zelenině rychle normalizuje trávicí procesy a odstraňuje periodické nepohodlí.

READ
Jak rozeznat jedovatou houbu od dobré?

Jeruzalémský artičok

Hlízy topinamburu jsou skutečnou zásobárnou vlákniny, která je pro tělo prospěšná. Díky němu se zlepšuje fungování trávicího systému. Pravidelná konzumace topinamburu navíc nasytí tělo vitamíny B a C. Hlízy obsahují vápník a křemík, hořčík a mangan.

Zdravé hlízy lze konzumovat čerstvé. Používají se k přípravě různých zeleninových salátů. Topinambur je vhodný k varu, protože se nejvíce podobá bramborám. Může být přidán syrový do mletých masových kuliček.

Цветная капуста

Mnoho lidí nechápe, jak může květák nahradit brambory. Pokud zeleninu připravíte správně a přidáte jen trochu koření, které dokáže skrýt charakteristickou vůni zelí, pak lze připravené pyré s čerstvými bylinkami zaměnit za bramborové pyré.

Tato varianta je prostě dar z nebes pro ty, kteří počítají kalorie a nechtějí jíst sacharidové brambory.

Květák bude vynikajícím doplňkem polévek a vývarů. Dá se přidat do salátů. Výhodou je, že má lehkou, nasládlou chuť, ale zelenina dokáže rychle vstřebat koření a další chutě.

Цветная капуста

Na obecném pozadí nebude zelí vystupovat samostatně. Pokud si uvařené květákové pyré zachová vůni zeleniny, můžete do něj přidat trochu ghí nebo čerstvého másla.

Luštěniny

Fazole a další luštěniny jsou výbornou náhradou brambor. Nejlepší je přidat fazole do polévky, kapustové polévky nebo boršče. Je lepší používat bílé odrůdy. Z luštěnin můžete udělat i pyré. K tomuto pokrmu se hodí spíše sušený hrášek.

Podle chuti lze nahradit cizrnou nebo čočkou. Tyto stejné luštěniny se také používají k přípravě lahodných a uspokojujících polévek.

Luštěniny obsahují rostlinné bílkoviny, minimální množství tuku a hodně vlákniny. Pravidelná konzumace luštěnin pomáhá stabilizovat krevní tlak a snižovat cholesterol.

Možností, jak brambory nahradit, je více než dost. Každý z alternativních produktů má spoustu výhod a je naplněn užitečnými látkami. Můžete si vybrat, co nahradí brambory v Olivierovi, v kožichu nebo řízcích podle vaší chuti, díky čemuž budou pokrmy zdravější.

: jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Na dietě, s cukrovkou, s alergiemi se najednou ukázalo, že vaše oblíbené brambory jsou zakázány? Co teď uvařit jako přílohu nebo dát do všech druhů polévek a salátů? Ukazuje se, že celá řada produktů může téměř plně sloužit jako náhražka brambor – pokud „souhlasíte“ s jejich chutí a texturou.

READ
Co lze smíchat s Fufanonem?

Co jsou brambory při vaření? Vysokokalorická škrobová látka bohatá na dusíkaté látky (kompletní rostlinné bílkoviny), draslík, fosfor, železo, vitamíny C, A a B. Díky své „klidné“ téměř neutrální chuti se brambory kombinují s mnoha potravinami a kořením a jsou součástí ve stovkách chutných jídel.

Brambory můžete ve svém jídelníčku nahradit zeleninou s podobnými vlastnostmi. Takové náhražky budou pro tělo obzvláště důležité, pokud se tyto produkty konzumují vařené nebo pečené místo hranolků nebo smažené na oleji. Ale která zelenina je rovnocenná bramborám?

Fazole

jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Například známé fazole, dostupné v každém obchodě a dobře rostoucí ve střední zóně. Proč ne? Jeho velká semena fazolí obsahují:

  • hojnost vlákniny;
  • až 60 % sacharidů (škrob a jiné cukry);
  • až 30 % hodnotné rostlinné bílkoviny (složením se blíží bílkovinám masa a lidský organismus ji vstřebává ze 75 %);
  • mikroelementy (draslík, fosfor, měď, zinek atd.);
  • vitamíny (karoten atd.).

Ve stravě mnoha jižních národů zaujímají fazole důležité místo a naše hospodyňky je hojně využívají k přípravě různých pokrmů. Fazole se dají dusit, vařit, zavařovat, výborně se osvědčily jak jako samostatná příloha, tak jako součást polévek, salátů, kastrolů, gulášů, náplní do koláčů.

Navíc díky množství odrůd a odrůd fazolí si je můžete vybrat podle svého vkusu – některé odrůdy si při vaření zachovávají hustotu a tvar, zůstávají elastické, zatímco jiné, měkké a mastné, se „vaří“ téměř na kaši.

S obsahem kalorií asi 123 kcal na 100 g jsou vařené fazole považovány za dietní produkt (pro srovnání, obsah kalorií ve vařených bramborách je asi 85 kcal na 100 g). Stejně jako brambory jsou fazole vhodné ke krmení lidí s gastrointestinálními problémy, například s nízkou kyselostí žaludku.

Vodnice a vodnice

jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Tato nenáročná zahradní plodina v Rusku se používala k jídlu dávno předtím, než se na záhonech objevily brambory (pamatujete si výraz „jednodušší než dušená tuřín“?), ale dnes ji mnozí prakticky zapomínají ve prospěch „druhého chleba“. A zcela nezaslouženě. Pojďme si vysvětlit proč.

Tuřín není ani zdaleka tak škrobovitý (a tudíž ani tak kalorický) jako brambory – asi 30 kcal na 100 g.

READ
Jaká by měla být půda pro kaktusy?

Tuřín obsahuje beta-karoten, vitamíny A, C, PP, B1, B2, E, vláknina, rostlinné bílkoviny, hodně vápníku a kyselina jantarová (univerzální biostimulant). Tuřín pomáhá v boji proti hypovitaminóze, stimuluje sekreci žaludeční šťávy, zlepšuje střevní motilitu a zlepšuje vstřebávání potravy. Šťáva z čerstvé kořenové zeleniny se využívá i k léčebným účelům – jako prostředek s močopudnými, antiseptickými, protizánětlivými, hojivými a protibolestivými účinky.

Podlouhlé krmné odrůdy tuřínu se nazývají tuřín a jsou také široce používány nejen pro krmení hospodářských zvířat, ale také v „lidském“ vaření.

A co chuť tuřínu? Ve vařené (dušené) formě je skutečně velmi podobný nekvašeným bramborám – pokud z nich odstraníte přebytečný škrob a přidáte jemnou chuť. Koření, med, hořčice nebo bylinky udělají z vařeného tuřínu slanou svačinu, máslo nebo zakysaná smetana zase lahodnou přílohu. Kousky vařeného tuřínu se budou hodit i do každé polévky a salátu a labužníci je mohou osmažit na másle. Protože kořenová zelenina obsahuje dostatek silic, měla by být její konzumace v syrové formě omezena při zánětlivých onemocněních trávicího traktu.

Raffafter

jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Pokud jsme se již zmínili o tuřínu, nezapomeňme na jeho „blízkého příbuzného“ rutabagu, který byl také v Rusku dlouho uctíván jako cenná potravinářská plodina a byl na stolech šlechty i obyčejných rolníků.

Z hlediska obsahu kalorií je tento produkt téměř dvakrát „levnější“ než brambory – pouze asi 37 kcal na 100 g. Rutabaga obsahuje dostatek vlákniny, rostlinných bílkovin, vitamínů (zejména C, A a skupiny B), draslíku, vápníku a fosfor. Je užitečný pro činnost střev a srdce, čistí cévy, zmírňuje otoky. Syrová rutabaga je také bohatá na hořčičný olej, který dodává kořenové zelenině baktericidní vlastnosti, což umožňuje její šťávu použít jako lék na nachlazení, suchý kašel, záněty a popáleniny.

Rutabaga je kontraindikována u akutních onemocnění gastrointestinálního traktu.

Pokud jde o chuť, rutabaga při vaření, dušení nebo pečení opravdu silně připomíná brambory, což vám umožňuje nahradit ji v mnoha pokrmech od dušeného masa a řízků po saláty a kastrolky a v syrové podobě ji mnozí přirovnávají ke šťavnaté vodnici (hlavní nejde o to, aby to přezrálo, nestalo se tuhým a vláknitým). Kořenová zelenina se dobře hodí k jiné zelenině a může fungovat jako kompletní nezávislá výživná příloha k masu a rybám.

READ
Jakou hodnotu má šalotka?

Dýně, squash, patisson

jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Proč je všechna tato zelenina „pohromadě“ na našem seznamu? Protože jak dlouhé cukety, na které jsme zvyklí, tak tykvové talíře jsou všechny odrůdy dýně obecné a jejich dužnaté plody dýně jsou kvalitou velmi podobné. Navíc mezi všemi těmito druhy zeleniny jsou docela sladké druhy a odrůdy a také docela neutrální, téměř „bramborová“ chuť – vhodná do polévek a příloh (obvykle se odlišují barvou – čím více červené a oranžové, tím sladší dýně , zatímco bílé a zelené odrůdy mají neutrálnější chuť).

Kalorický obsah dýně, cukety a tykve se pohybuje od 20 do 40 kcal na 100 g – to je stále mnohem méně než u brambor.

Vitamínové a minerální složení těchto plodů je velmi bohaté a velmi vyvážené, což umožňuje jejich využití v dietní výživě. Je zde dostatek vlákniny a rostlinných bílkovin, asi 20 % škrobu, vitamíny (A, C, D, E, F, PP, T, skupina B), draselné soli, vápník, hořčík, železo, pektin, užitečné mikroelementy (měď , kobalt, zinek atd.).

Cuketa je první zelenina, která se zavádí do kojenecké výživy, protože. prakticky nezpůsobuje alergické reakce.

Všechna tato zelenina je dokonale absorbována tělem a dokonce pomáhá trávit další potraviny. Lze je přidávat do dětského jídelníčku, do jídelníčku lidí trpících trávicími a kardiovaskulárními potížemi nebo rekonvalescentů po nemoci a používat při různých dietách na hubnutí.

Velkou výhodou dýní a cuket je jejich nenáročnost na pěstování a dlouhá trvanlivost.

Batat

jak nahradit brambory na dietě v polévkovém salátu Olivier zelná polévka vinaigrette

Této rostlině se dokonce hovorově říká „sladký brambor“, i když je poměrně vzdáleně příbuzný svému jmenovci a patří do jiné čeledi rostlin, Convolvulaceae.

Sladké brambory jsou starověká zelenina rozšířená po celém světě. Dnes ho můžete najít v obchodech a dokonce si ho vypěstovat na vlastním pozemku, tak proč s ním nezkusit uvařit něco lahodného? Na rozdíl od názvu nejsou sladké brambory vůbec tak sladké – respektive sladkost je vlastní pouze odrůdám dezertních hlíz, zatímco druhy zeleniny lze chuťově přirovnat k cuketě, dýni nebo kaštanu. Dá se tedy použít jako náhražka brambor – pečené v sáčku, vařené, šťouchané a dokonce i smažené a vařené chipsy.

READ
Jaké druhy chřestu existují?

Z hlediska obsahu kalorií jsou sladké brambory srovnatelné s bramborami, ale hlízy této rostliny obsahují několikrát více vlákniny, železa a vápníku než náš obvyklý „druhý chléb“. Sacharidy ze sladkých brambor mají navíc nízký glykemický index, takže nejsou tak špatné, když si pečlivě hlídáte váhu, a jsou vhodné i pro diabetiky.

Žluté a oranžové odrůdy jsou obzvláště bohaté na beta-karoten a jsou srovnatelné a někdy dokonce lepší než mrkev. Odrůdy s fialovou dužinou obsahují antokyany, které jsou dobře zachovány i při tepelné úpravě, a proto jsou stále častěji doporučovány jako základ zdravé výživy s antioxidačními vlastnostmi snižujícími riziko mnoha onemocnění.

Co jiného můžete zkusit, pokud je to nutné nebo žádoucí, nahradit brambory ve vašich obvyklých pokrmech? Někteří doporučují používat pro tyto účely pastinák, topinambury, bílou neslazenou mrkev a dokonce avokádo. Myslíte si, že jsou takové možnosti přijatelné?

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: