Proč nemůžete jíst hodně ostružin?

Ostružiny jsou bobule podobné malinám. Liší se barvou, vůní i chutí. Ostružiny mají sladkokyselou chuť. Kromě toho, že je tato bobule báječnou pochoutkou, je také velmi zdraví prospěšná. Správná výživa proto zahrnuje konzumaci těchto plodů v období jejich zrání.

Správná výživa: výhody bobulí pro tělo

Správná výživa: výhody bobulí pro tělo

Jak je toto bobule užitečné a proč by mělo být zahrnuto do stravy? Ostružiny obsahují pektinové látky, třísloviny, sacharózu, fruktózu a glukózu, organické kyseliny a samozřejmě mnoho minerálních látek a vitamínů.

Velké množství užitečných látek v bobulích přispívá ke stejnému velkému počtu léčivých vlastností. Ostružina:

  • posiluje imunitní systém;
  • léčí onemocnění dásní;
  • pomáhá při průjmech;
  • odstraňuje zánět kůže;
  • zlepšuje krevní složení;
  • léčí angínu;
  • používá se při gastritidě;
  • aktivuje trávení;
  • snižuje riziko rozvoje nádoru;
  • léčí žaludeční vředy.

Tato chutná bobule pomáhá při léčbě artritidy a dny, nachlazení, normalizaci gastrointestinálního traktu a zabíjí patogeny. Ostružiny pomáhají omlazovat organismus a zabraňují stárnutí. Toto bobule zachraňuje před apatií a depresí, nespavostí a nervovým přebuzením, anémií.

Jak vidíte, tato bobule je velmi zdravá, takže byste ji rozhodně měli zařadit do svého jídelníčku. Zvláště pokud dodržujete správnou výživu.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Jaké vitamíny a minerály se nacházejí v bobulích?

Jaké vitamíny a minerály se nacházejí v bobulích?

Ostružiny obsahují sodík, měď, kobalt, titan, hořčík, draslík, vanad, molybden, stroncium, železo, nikl, chrom a mangan. Jak vidíte, tato bobule obsahuje nejen běžné, ale i velmi vzácné minerály.

Zaměřme se na ty vzácné, jak jsou pro tělo užitečné? Zde jsou některá zajímavá fakta:

  • Vanad – napomáhá činnosti očí, ledvin a jater, zpomaluje stárnutí, posiluje kosti a zuby. Jeho nedostatek může způsobit schizofrenii;
  • chrom – snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění, udržuje normální rovnováhu krevního cukru. Pokud je nedostatek v dětství, může přispět k retardaci růstu;
  • stroncium – odolává osteoporóze a nádorům. Pokud je ho příliš mnoho, může to vést k rakovině;
  • nikl – zásobuje tkáně kyslíkem, příznivě působí na funkci ledvin, snižuje krevní tlak. Při jeho nadbytku vznikají různá kožní onemocnění;
  • titan je nezbytný pro imunitu, stejně jako pro tvorbu červených krvinek v kostní dřeni. Pokud je této látky v těle příliš mnoho, může se rozvinout granulomatóza (velmi nebezpečné onemocnění);
  • molybden – normalizuje sexuální funkce, zabraňuje tvorbě kazu, zabraňuje rozvoji dny. Pokud je ho málo, mohou se tvořit ledvinové kameny a zvyšuje se riziko rakoviny.
READ
Jak se starat o magnólii na jaře?

Jaké vitamíny jsou v ostružinách? Jedná se o vitamíny A, C, PP, E, P, K a také B. To znamená, že složení vitamínů je velmi bohaté. Samozřejmě, že takové bobule nelze ignorovat.

Proč naše tělo potřebuje tyto vitamíny?

  • A – je nezbytný pro růst nových buněk, aby se tukové zásoby rozkládaly rovnoměrně, a také pro normální činnost štítné žlázy;
  • E – tento vitamín je antioxidant. Jednoduše řečeno, chrání nás před předčasným stárnutím, snižuje riziko vzniku rakoviny;
  • C – posiluje imunitní systém, odstraňuje odpad a toxiny, reguluje krvetvorné procesy;
  • P – snižuje krevní tlak, posiluje cévy, chrání před infekcemi a nachlazením;
  • PP – snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi, normalizuje činnost nervového systému, chrání před cukrovkou a trombózou, bojuje proti zánětům;
  • K – bez něj je normální metabolismus v kostech a tkáních nemožný, navíc při nedostatku K je narušena činnost slinivky břišní a jater;
  • Vitamíny skupiny B – všechny jsou potřebné pro pevné nervy a silnou imunitu, pro tvorbu a vývoj buněk a tyto prospěšné látky příznivě působí na stav sliznic.

Pokud si tedy chcete zachovat své zdraví, určitě zařaďte do svého jídelníčku zdravou ostružinu. Nezapomeňte, že správná výživa zahrnuje konzumaci různých potravin s různými živinami. Ostružiny jsou jedním produktem, ale obsahují obrovské množství užitečných látek.

Recepty pro zdraví a hubnutí

Recepty pro zdraví a hubnutí

Pokud chcete dodržovat pravidla správné výživy, jezte zdravá jídla. Z ostružin se dají vyrábět různé dezerty, koláče, nápoje, marmeláda.

Pokud chcete, aby vám jídla pomohla zůstat zdraví a zároveň se stát štíhlejšími, vyberte si ty správné recepty. Při vaření je samozřejmě nutné používat méně cukru a volit mléčné a kysané mléčné výrobky s malým procentem tuku. To pomůže při hubnutí. Zde jsou chutné a zdravé recepty.

Nejprve je třeba svařit 350 g ostružin a dvě jablka s pomerančovou šťávou a pomerančovou kůrou. Po 10 minutách, když jablka změknou, protřete hmotu přes síto a po přidání 50 g cukru nechte půl hodiny působit. V této době ušlehejte tři bílky do pěny. Do formiček dejte lžíci ovocného a jablečného pyré, poté smíchejte proteinovou hmotu se zbytkem pyré a vložte do formiček. Pečeme při 220°C asi 15 minut.

  • Berry-ořechový salát
READ
Jak uchovávat čínskou citronovou trávu?

Na pánvi rozpustíme lžíci cukru a přidáme několik lžic nasekaných vlašských ořechů. Měli byste ji držet v ohni doslova půl minuty, poté ji položit na fólii a rozbít. Půl sklenice jablečného moštu by se měla svařit na několik polévkových lžic, pak zředit čtvrt čajové lžičky škrobu ve třech polévkových lžících vody a přidat do moštu. Směs vařte ještě půl minuty, poté stáhněte z plotny a přidejte lžíci bílého octa, pepř a sůl a lžíci nadrobno nakrájené šalotky. Poté do misky vložte hodně nakrájené zeleniny – koriandr, kopr, petržel, zalijte zálivkou a promíchejte. Navrch dejte dva šálky ostružin, čtvrt šálku modrého sýra a připravené karamelizované ořechy.

Jak vidíte, recepty jsou velmi originální a přitom zdravé. Pokud se tedy chcete chutně najíst a zároveň dodržovat správnou výživu, použijte při vaření ostružiny.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: