Jaké svaly rozvíjí judo?

Bojová umění různých typů jsou univerzální metodou rozvoje osobních a fyzických kvalit dítěte, dodávají začínajícím sportovcům, chlapcům a dívkám, sebevědomí, a to i ve chvílích sebeobrany, rozvíjejí pohybový aparát, celé tělo, dělají nedovolit dětem být bez pohybu, zlepšit zdraví, rozvinout mozkovou činnost, přispět k úspěchu ve škole i v mimoškolních aktivitách.

Výuka japonského bojového umění judo, jednoho z nejoblíbenějších druhů bojových umění u nás, umožňuje dítěti rozvíjet sílu, flexibilitu, vytrvalost a také získat další užitečné dovednosti při tréninku a závodech, včetně rychlosti reakce, obezřetnosti. ve svém jednání, koordinaci pohybů. A samozřejmě, judo dává dětem zrychlené analytické myšlení a výrazně snižuje výskyt respiračních a jiných onemocnění charakteristických pro děti.

Judo je bezdorazová, měkká forma bojového umění, která je vhodná jak pro starší děti (10 let – 14 let), tak pro velmi malé děti (3-7 let).

DĚTSKÉ JUDO – JAKÁ JE PODSTATA ZÁPASU, OLYMPIJSKÉHO SPORTU?

Japonská bojová umění jsou symbiózou filozofie, vzájemné pomoci a boje bez agrese, útočení při úsporách nákladů na energii. Výuka tohoto sportu přitahuje rodiče i děti od 3 let. A ne nadarmo: wrestling dokonale rozvíjí mladého judistu fyzicky, duchovně, posiluje charakter a vůli vítězit. Děti navštěvující oddíly juda se učí různým technikám, odolávají zasazeným úderům, chápou předem triky nepřítele a adekvátně je odrážejí.

Trénink probíhá po etapách pod vedením zkušeného trenéra: trénink juda pro děti se provádí od jednoduchých po komplexní. Konečným cílem tříd je účast rostoucích judistů na různých soutěžích, což je vážný motivační faktor. Trénink juda učí chlapce a dívky různého věku počáteční fyzické přípravy zvládat existující obtíže, s lehkostí překonávat překážky a zároveň si udržet sebekontrolu a sebekontrolu v jakýchkoliv každodenních situacích.

READ
Proč opadávají oleandrové listy?

Školení vám pomůže rozvíjet užitečné vlastnosti, jako je vytrvalost, vytrvalost, disciplína a odpovědnost za své činy. Ať si dítě v budoucnu zvolí jakoukoli cestu, bojovný charakter a morální zásady získané v hodinách juda budou užitečné všude a vždy.

Historie vývoje sportu

Judo je boj s vlastními pravidly, jehož zakladatelem jsou Japonci. Jedná se o poměrně mladý sport, k jehož vzniku došlo na konci 19. století. Tvůrce orientálního wrestlingu Jigoro Kano byl až do svých patnáctých narozenin slabým dítětem trpícím útoky svých vrstevníků. Technika juda se nejprve stěhovala do Spojených států, včlenila základy mnoha moderních bojových umění, a poté se rozšířila po celém světě.

Pravidla boje

Pokud se na judo podíváme z technického hlediska, pravidla v zápase jsou jednoduchá. Dětské kurzy probíhají ve speciálním „ringu“ – tatami. Znakem respektu k soupeři je poklona na začátku a na konci boje.

Uniformou judistů je judogi nebo kimono, skládající se z kalhot, bundy a opasku.

Turnaje pořádané po celé naší republice zahrnují soutěže jednotlivců, družstev a týmů-jednotlivců.

Obecně platí, že sport a pravidla bojů, která obsahují 30 článků, zvládnou za pár let pílí a pravidelným tréninkem děti.

V JAKÉM VĚKU MŮŽETE POSLAT DÍTĚ?

Judo můžete cvičit od 3 let. Včasný start na bojovou cestu dětem jen prospěje: naučí se nasměrovat svou nepotlačitelnou energii správným směrem a dokážou vycházet s vrstevníky i dospělými.

VÝHODY A ZÁPORY JUDA

Judo působí na dítě i ve věku 4 let pozitivně, může se pro něj stát nejen koníčkem, ale i jakousi životní filozofií. Bojová umění pomáhají rozvíjet vlastnosti, jako jsou:

  • Fyzická síla posilováním všech svalových skupin
  • Myšlení, soustředění
  • Zkušenost sebeobrany
  • Sebevědomí, sebevědomí
  • Disciplína
  • Psychická stabilita

No, nejdůležitější je hluboká životní filozofie, v rámci které učí, že aby člověk vyhrál, musí nejprve podlehnout nepříteli, aby pak svou moc obrátil proti sobě.

Mezi nevýhody patří:

  • příležitostná zranění, a to navzdory skutečnosti, že judo je považováno za nejméně traumatizující formu bojového umění;
  • judo předpokládá přítomnost pouze jednoho soupeře, což se v životě, pokud je nutné použít sebeobranu, ne vždy děje;
  • neumožňuje odolat silným nárazům.

Jak je z výše uvedeného patrné, přínosy juda pro děti jsou mnohem větší než škody.

READ
Jaké stromy lze sázet v červenci?

ZDRAVOTNÍ KONTRAINDIKACE PRO DĚTI

Před zápisem dítěte do oddílu 5 let a mladšího nebo staršího musíte získat potvrzení od lékaře. Zákaz juda pro děti s onemocněním cév, srdce, očí, ledvin, páteře a pohybového aparátu.

JUDO PRO DÍVKY

Ve sportu neexistují žádná genderová omezení. Dívky, které prošly speciálním výcvikem, se následně budou moci postavit samy za sebe, navíc rozvíjejí flexibilitu a plasticitu, kterou ne každý dává od přírody.

VLASTNOSTI TRÉNINKŮ V DĚTSKÉM JUDU

Trénink probíhá v zápasnické místnosti na tatami a zahrnuje:

  • Rozcvička (běh zády, čelem dopředu, boční kroky, zrychlení, dřep, skákání atd.).
  • Protahování.
  • Pozemní gymnastika (cvičení se provádí vsedě, vleže, děti 6-9 let, ostatní věkové kategorie se učí můstek, bříza, loď. Dále speciální cvičení pro zápas na zemi – závody, zápasnický můstek atd.).
  • Akrobacie – přemety, salta vpřed a vzad, kruhové objezdy atd.
  • Zápas ve stoje – naučte se základní chvaty, jednoduché hody – podrazy, smeče, techniky pro vybalancování soupeře atd.
  • Zápas na zemi od základů – různé způsoby držení protivníka na zádech a učení se úniku z držení.

HMOTNOSTNÍ KATEGORIE

Dětské a dorostenecké divize jsou odstupňovány podle tělesné hmotnosti a věku. Rozlišují se následující divize:

  • Děti – pro děti 11 – 12 let, včetně 9 skupin pro chlapce a dívky;
  • Chlapci a dívky – mládež ve věku 13 – 14 let a jsou rozděleni do 9 gr. pro dvě pohlaví;
  • Kadeti jsou od 15 do 17 let a jsou také rozděleni do 9 gr. pro chlapce a 8 gr. pro dívky.

Tréninková uniforma

Pro třídy a soutěže juda se používá bílý oblek zvaný „judogi“, který obsahuje sako (uwagu), kalhoty (shitabaki nebo jubon) a obi (opasky). Boty nejsou v judu povoleny.

Pro soutěže možná budete potřebovat i modré judogi.

Judo pásy pro děti jsou považovány od 6. do 1. kyu. Aby judista dosáhl vyšší hodnosti, musí projít náročnou cestou, která začíná bílou barvou spojenou s nezkušeností.

JAK VYBRAT JUDO PRO DÍTĚ?

Výběr oddílu může být ovlivněn řadou faktorů, mezi které patří: lokalita, rozvrh práce, pověst klubu, věhlas, zkušenosti trenéra, úspěšnost jeho žáků, dny a hodiny tréninků, recenze ostatních rodičů. Kromě toho je důležitým faktorem vybavení, míra opotřebení tělocvičny, dostupnost pohodlných šaten, sprch a další infrastruktury.

TIPY PRO RODIČE

Pokud se rozhodnete přihlásit své dítě na judo od 6 let, zajděte nejprve k dětskému lékaři, zjistěte si, zda může dítě navštěvovat sportovní oddíl, a nechte si vystavit zdravotní potvrzení. Zjistěte si, které úseky pro tento sport jsou blízko vašeho domova, je vhodné, aby se vaše dítě mohlo v případě potřeby dostat do tělocvičny samostatně.

READ
Jak získat semínka z tulipánů?

Po výběru sekce si promluvte s trenérem, zjistěte jeho zkušenosti s prací s dětmi, úspěchy a náklady na kurzy.

Počkejte, až přijdou rodiče vrstevníků vašeho dítěte a zeptejte se jich na důležité otázky.

VYPLATÍ SE POSLAT SVÉ DÍTĚ NA JUDO?

Tento sport pomáhá vyrůst soběstačným jedincům s vyrovnanými a silnými charaktery, jasně stanovenými životními cíli. Vážně, pokud se o judo zajímáte již mnoho let, můžete dosáhnout účasti na velkých soutěžích v Rusku i mimo něj a také se zúčastnit olympijských her.

Fitness klub „HIT FITNESS“ přijímá na hodiny juda děti od 4 let. Zveme všechny zájemce z řad rodičů s dětmi, aby se přihlásili na zkušební lekci. Práci s dětmi a mládeží provádí zkušený trenér nejvyšší kategorie, který opakovaně prokázal svou profesionalitu, získal se svými studenty vysoká ocenění a přivedl je na úroveň mistrů sportu, vítězů cen, mistrů Ruské federace. v judu a sambo.

JUDO PRO DĚTI – ČASTÉ OTÁZKY

1. Co potřebuje 8letý začínající judista?

Od prvních dnů se musí mladý sportovec učit pravidlům chování v posilovně a naučit se naslouchat trenérovi. Na tom bude záviset jak jeho zvládnutí materiálu, osvojení dovedností, tak úspěch ostatních dětí.

2. Mám se bát vážného zranění?

Z hlediska rizika zranění je tento sport na 15. místě za hokejem, fotbalem, gymnastikou atd. Judo je kontaktní typ zápasu, takže při výuce a soutěžích jsou povoleny odřeniny, modřiny, zlomené rty, nosy a lehké výrony.

3. Je sál, kde se judo pro děti koná, hygienický?

Pravidelně ráno a večer jsou všechny povrchy haly ošetřovány speciálními prostředky, které zabraňují šíření viróz a dávají dětem možnost trénovat v dobrých podmínkách čistých prostor.

4. Musím cvičení opakovat doma?

Doma můžete provádět strečink, cvičení pro zahřívání svalů a jednoduché techniky.

10 Nejlepší Cvičení pro Judo Fighters

Existují stovky fyzických cvičení. Které vám ale skutečně pomohou dosáhnout úspěchu na podložce? Níže uvádíme seznam deseti cvičení, které pomohou rozvíjet sílu, rychlost reakce a další fyzické vlastnosti nezbytné pro každého judistu.

1. dřepy

Dřepy budují stabilitu a sílu v dolní části těla. Silné nohy – na to jsou všichni Japonci hrdí. To je tajemství jejich neuvěřitelně silných pohybů. Při dřepu se ujistěte, že jdete dostatečně nízko a vaše stehna jsou rovnoběžně s podlahou. Odpočívejte na patách, nenaklánějte se a udržujte rovnováhu.

READ
Jak se říká pohance v Evropě?

2. Skoky do dřepu

Tento cvik je podobný běžnému dřepu, ale jakmile dosáhnete spodní části dřepu, rychle se nohama odtlačte a vyskočte nahoru, zvedněte nohy mírně nad podlahu. Je důležité přistát na špičkách. Opakujte tolikrát, kolikrát je potřeba.

3. Skok z hlubokého dřepu

Jeden z nejtěžších a zároveň jeden z nejlepších silových cviků na světě. Takové skoky posilují nohy a horní část těla, a pokud se použijí ve spojení s jinými cviky nebo proloží cvičením dřep-odpočinek, pomohou výrazně zvýšit tonus všech svalů. Pro začátek si dřepněte, poté zatlačte nohy dozadu, opřete se o ruce, rychle se vraťte do výchozí pozice v dřepu a prudce vyskočte co nejvýše.

Jak posílit nohy doma?

4. Shyby vleže

Bez ohledu na to, jak triviální se tento cvik může zdát, pro posílení horní části těla jsou velmi důležité shyby v úzké podpoře, široké podpoře, na dlaních nebo pěstích. Silné tělo a paže vám umožňují vyvinout dobrou reakci během boje a také poskytují sílu provádět hody.

5. Push-up s bavlnou

Další zdánlivě snadný cvik, tleskací kliky, se po dvou až třech opakováních stává docela obtížným. Proveďte klik a narovnejte ruce, místo toho, abyste se vrátili do výchozí polohy, se jimi snažte odtlačit od podlahy, abyste mohli tleskat. Vraťte se do výchozí pozice a opakujte tolikrát, kolikrát je potřeba. Na jedno přiblížení se doporučuje strávit 10-12 sekund, počet přiblížení vychází z fyzických možností.

Kliky s tleskáním (instruktážní videa)

6. Pullups

Přítahy jsou jedním z nejužitečnějších cviků v obecném silovém tréninku zápasníka juda. Možnost vytáhnout bradu nad tyč posiluje celé tělo, což je důležitý faktor pro získání výhody nad soupeřem. Ať už použijete úzký, široký nebo střední úchop, uděláte-li přítahy běžnou součástí vaší cvičební rutiny, výrazně posílí vaše zádové svaly, což usnadní udržet soupeře mimo rovnováhu během ukotvení.

Jak se naučit dělat přítahy od nuly? Všechna asistenční cvičení, všechny druhy přítahů.

7. Lezení na laně

Lezení na tyči nebo laně je dalším velmi užitečným cvičením pro judisty. Lezení na laně využívají všichni špičkoví judisté, jelikož toto cvičení nejen posiluje paže, záda a celé tělo, ale také zvyšuje produkci kyseliny mléčné v předloktí a rukou. Tento důležitý faktor je znát v posledních minutách boje. Pokud budete pravidelně týden co týden provádět přítahy na laně, budete se moci nejen zvýhodnit nad soupeřem ve volbě úchopu, ale také vydržíte ve zvoleném úchopu mnohem déle .

READ
Jak voní anýzový esenciální olej?

Jak se naučit lézt na laně

8. Protažení/stažení elastického pásku

Judisté ​​neustále napínají a stahují svaly předloktí a zápěstí, v důsledku čehož u mnoha z nich vzniká tzv. svalová dysbalance na předloktí. To může vést ke zranění, podvrtnutí a zánětu šlach. Protahováním bandáže dochází k postupnému posilování protilehlých svalů (natahovače zápěstí a předloktí), což je důležité pro vytvoření svalové rovnováhy. Gumičku stačí omotat kolem rukou a začít ji znovu natahovat a utahovat. Tento pohyb opakujte první týden alespoň padesátkrát denně a postupně zvyšujte počet sérií.

9. Posilování jádra – Cvičení „Plank“.

Toto cvičení má mnoho názvů, ale velmi často se provádí nesprávně. Chcete-li to provést správně, musíte zaujmout pozici push-up, ale musíte se opřít nikoli o ruce, ale o předloktí. Stehna by měla být rovnoběžná s podlahou a neměli byste se zvedat příliš vysoko ani se spouštět na podlahu. Soustřeďte se na břišní svaly a svaly dolní části zad a pomalu stlačte lopatky k sobě. Držte tuto pozici po požadovanou dobu. Pokud se vám cvičení zdá jednoduché, začněte pomalu zvedat ruku a nohu. To donutí celé vaše jádro napnout se při zachování rovnováhy.

Cvičení Plank – technika provedení

10. Zvedání nohou na hrazdě

Toto cvičení se může zdát snadné, ale je poměrně obtížné jej provést. Zavěste se na hrazdu a chvíli vijte, aniž by se vaše nohy dotýkaly podlahy. Poté se zmáčknutím hlavních svalů mírně pokrčte kolena a zvedněte nohy co nejvýše k tyči. Snažte se vyhnout nadměrnému houpání. Pokud máte potíže se zvedáním natažených nohou, začněte zvednutím kolen k hrudníku. Proveďte čtyři sady po 15 opakováních.

Zvedání nohou při visu na hrazdě

Pokud zařadíte alespoň některá z těchto cviků do svého silového nebo kondičního programu, brzy zaznamenáte zlepšení svých zápasnických schopností. Všechna tato cvičení jsou pro toho, kdo cvičí judo, prostě nenahraditelná. Pamatujte, že judisté ​​musí být trénováni podle specifického specializovaného programu, je velmi důležité, aby prováděná cvičení byla zaměřena právě na judo.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: