Jaké jsou výhody konzumace velkého množství jablek?

V Rusku je čas sklízet jablka, jedno z nejoblíbenějších druhů ovoce na planetě. V moderním světě si tyto plody můžete koupit v obchodech a na trzích kdykoli během roku, protože jsou dokonale skladovány. Jak ale toto zdravé ovoce vybrat? V článku říkáme, jak to udělat, a výživová poradkyně a výživová poradkyně Elvira Tashková komentuje, jak jsou jablka pro tělo užitečná.

Předchůdci člověka jedli divoká jablka od pradávna. Pěstují se asi pět tisíc let. S největší pravděpodobností tyto plody přišly do Evropy z území moderního Kyrgyzstánu a jižního Kazachstánu. A již ve starověkém Řecku bylo více než 30 odrůd jabloní b.

Dnes je známo asi 7500 kultivarů jablek. Odrůdy se liší výnosem a velikostí plodů, barvou, chutí a tak dále. Existují také odrůdy pro různé typy podnebí.

Nejoblíbenější odrůdy jablek v Rusku jsou:

Výhody jablek

Jablka jsou skvělým zdrojem vlákniny a vitamínu C. Plody obsahují polyfenoly, které mají mnoho zdravotních výhod. Jedno středně velké jablko obsahuje:

– od 50 do 100 kalorií;

– asi 1 gram bílkovin;

– 25 gramů sacharidů;

– 19 gramů cukru (přírodního původu);

– téměř 3 gramy vlákniny.

Mnoho užitečných látek z ovoce se nachází ve slupce jablek a v dužině, proto se doporučuje jíst celé ovoce. Vitamín C v nich se při dlouhém skladování, mletí nebo tepelné úpravě ničí. Je lepší jíst syrová jablka.

Podporujte hubnutí

výzkum, provedl v roce 2009 ukázal, že lidé, kteří jedli před jídlem plátek jablka, se cítili nejvíce sytí. Také ti, kteří začali jídlo s několika kousky ovoce, snědli v průměru o 200 kalorií méně než ti, kteří začali jídlo jako obvykle.

V další vědecké práci odhaleno že ženy, které během dvouměsíční diety ve svém jídelníčku nahradily ovesné sušenky jablky, zhubly v průměru o 1 kg více. Jablka jsou podle vědců uspokojivější díky vysokému obsahu vlákniny.

Dobré pro srdce

Vědecká studie z roku 2013 zahrnující téměř 75 10 švédských mužů a žen v průběhu XNUMX let objevil že nižší riziko mrtvice bylo pozorováno ve skupině s nejvyšší konzumací jablek.

READ
Co dává půdě tmavou barvu?

Jeden z důvody Proč jsou tyto plody spojovány se sníženým rizikem kardiovaskulárních onemocnění, může být to, že jablka obsahují rozpustnou vlákninu, která pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi. Navíc obsahují polyfenoly, které mají antioxidační účinky. Například takový epikatechin, který snižuje krevní tlak.

Snížit riziko vzniku cukrovky 2. typu

Antioxidační účinek flavonoidů v jablkách může chránit buňky před poškozením slinivky břišní. Tento orgán je zodpovědný za sekreci inzulínu. Vědci vyšetřováno téměř 38 2 žen v rámci velkého projektu Women’s Health, který trval devět let. Tato práce potvrdila pozitivní souvislost mezi konzumací jablek a sníženým rizikem rozvoje diabetu 2. typu. Ti, kteří jedli jedno nebo více jablek denně, měli o 28 % nižší riziko cukrovky XNUMX. typu ve srovnání s těmi, kteří je nejedli vůbec.

Podporujte zdraví kostí

Konzumace těchto plodů pomáhá zlepšit hustotu kostí. Antioxidační a protizánětlivé sloučeniny obsažené v jablkách pomáhají zvyšovat pevnost kostí.

Ve vědecké práci v roce 2011 zjistil že ti lidé, kteří ve své stravě konzumovali čerstvá nebo oloupaná jablka, ztratili z těla méně vápníku než skupina lidí, kteří je nekonzumovali.

Pomozte tělu před a po cvičení

Velké jablko obsahuje 80 až 100 kalorií. Ovoce díky vláknině dodá sportovci více energie než mnohé jiné ovoce. Jablka jsou skvělou volbou před i po tréninku, protože mají nízký glykemický index.

Odborníci na výživu také doporučují jíst jablko místo sportovního nápoje nebo pomerančového džusu. Podle výzkumu Nippon Sport Science University (Tokio) přispívají polyfenoly v jablkách k:

– rychlé zotavení po tréninku;

– snížení tělesného tuku.

Škodlivost jablek

Jak je uvedeno u R jako kvality, dusičnanů v jablkách se rozhodně bát nemusíte. Díky tomu, že plody rostou na stromě, nepřijímají z půdy škodlivé látky, jako jsou dusičnany. Protože se tyto sloučeniny hromadí v kořenech rostlin, nikoli v ovoci.

Plody jablek obsahují určité procento hrubé vlákniny, proto se nenechte unést dietou složenou pouze z jablek. Pak tělo dostane příliš mnoho této látky, v důsledku toho se člověk může zhoršit:

A kvůli množství ovocných kyselin v důsledku monodiety je vyvoláno spuštění zánětlivých procesů ve žlučníku.

READ
Jak dlouho trvá, než burzitida kolena odezní?

Lidé s vysokou hladinou cukru v krvi by si měli uvědomit, že červené a žluté plody obsahují mnohem více cukru a mají vysoký glykemický index.

Podle studie britských zubních vědců se ukázalo, že u lidí, kteří pravidelně jedli velké množství jablek nebo pili velké množství jablečné šťávy, byla sklovina dostatečně poškozena. Ukázalo se, že použití tohoto ovoce zvyšuje riziko porušení složení ochrany zubů více než trojnásobně.

Další informace o výběru a výhodách jablek získáte na stránkách R ospotrebnadzor a R oskachestvo

Jak si vybrat správná jablka

Rospotrebnadzor doporučuje, abyste při nákupu jablek v supermarketu nebo na trzích pečlivě prozkoumali plody. Je důležité, aby výrobek neměl tmavé skvrny, modřiny a známky rozkladu. Pokud ovoce začne hnít, může se v něm hromadit mykotoxin a také patulin, který produkují plísňové houby a může negativně ovlivnit imunitní systém lidského těla.

Při výběru jablek podle hmotnosti v obchodě nebo na trhu věnujte pozornost skutečnosti, že jsou:

– čisté a silné a;

– sušte s nimi, bez skvrn od rosy, deště nebo zálivky;

– žádné známky vadnutí;

– žádné poškození pokožky škůdci;

– žádný cizí zápach a bílý povlak na povrchu.

Pokud kupujete jablka v balíčku, je nutné, aby měl speciální nápisy, jako například:

– stát nebo region původu;

– jakost a hmotnost produktu;

– datum sběru a datum balení;

– datum spotřeby a podmínky skladování.

Jablka, stejně jako některé další produkty, jsou často pokryta voskem během dlouhé přepravy a skladování. Někdy se ošetřují speciálními přípravky, aby se zabránilo hnilobným procesům. Proto je nesmírně důležité všechny plody před použitím důkladně omýt rukama pod horkou vodou.

Jak ukládat jablka

Plody většiny odrůd, které jsou v Rusku, se skladují dva až čtyři týdny. Některá jablka, která si zákazníci koupí na podzim a v zimě, mohou v lednici vydržet sedm měsíců až rok.

Pro uchování letních odrůd jablek je důležité, aby teplota neklesla pod 0 °C, zimní odrůdy odolávají teplotám do -3 °C, ale nesnášejí teploty nad +5 °C a kazí se.

Při skladování jablka uvolňují etylen, který způsobuje rychlé zrání a kažení ovoce a zeleniny s nimi skladovaných. Proto se doporučuje skladovat je odděleně od ostatních produktů. Musíte také pamatovat na to, že jablka jsou ovoce, které po utržení dále dozrává.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: