Proč není povolen chléb, ale krekry v pořádku?

Sušenky místo chleba: výhody a škody

Pravděpodobně neexistuje člověk, který by alespoň jednou nevyzkoušel sušenky. Produkt se však liší produkt od produktu a ne všechny sušenky jsou stejně užitečné. Stojí za to zvážit, že neškodná svačina může někdy poškodit vaše zdraví a trávicí orgány, zvláště když je pečivo nesprávně připraveno.

Složení krekrů a technologie přípravy

Sušenky jsou lidstvu známé již mnoho let. Zpočátku bylo rozhodnuto sušit krájený chléb v troubě, aby mohl být produkt uchován po dlouhou dobu, aniž by byla ohrožena jeho chuť. O něco později se zjistilo, že sušený chléb má řadu užitečných vlastností. Ale aby byl produkt skutečně prospěšný, musí být připraven bez přidávání umělých přísad.

Dnes jsou lahodné slané krekry oblíbené a najdete je na polici každého supermarketu. Technologie jejich přípravy je poměrně jednoduchá, ale výrobci ve snaze o zisk přidávají do produktu četné příchutě a zvýrazňovače chuti.

Sotva se najde jediný člověk, který by věřil, že takové doplňky tělu prospějí. Proto stojí za to odlišit pravou domácí strouhanku od produktů z obchodu.

Klasické krekry lze vyrobit z pšenice, žita, krbového chleba nebo jednoduše z buchet. Znovu upečené a sušené kousky chleba se od čerstvého produktu liší strukturou, ale soubor vitamínů a mikroprvků je identický. Suchary jsou bohaté na následující látky:

  • vitamíny skupiny B, A, E;
  • celulóza;
  • draslík, vápník;
  • železo, zinek, molybden.

Chléb má navíc rozmanité minerální složení, které zlepšuje metabolismus, rychle přináší pocit plnosti a energie. Navzdory neocenitelným výhodám se však nedoporučuje zneužívat crackery.

Výhody sušenek

Domácí krekry jsou díky své lehčí struktuře pro tělo mnohem lépe stravitelné. Kromě toho odborníci doporučují používat přípravek v pooperačním období, zejména pokud se zásah týkal gastrointestinálního traktu. Také krekry doporučují odborníci na výživu jako produkt pro každodenní stravu, který může tělu dodat spoustu energie.

Nepopiratelnou výhodou sušeného chleba je, že jej lze konzumovat jako samostatné jídlo nebo jako součást salátů, hlavních jídel a občerstvení.

Lehkost produktu a přítomnost velkého množství vlákniny dělají z krekry jasného oblíbence: potlačují nadýmání a normalizují trávení. Pokud si však vybíráte mezi krekry z černého a bílého chleba, je lepší dát přednost první možnosti.

READ
Kde hnízdí divocí holubi?

Navzdory chuťovým preferencím je to žitná mouka, která je považována za nejúspěšnější pro výrobu sušenek. Tento produkt obsahuje minimálně o polovinu méně kalorií než krutony z bílého chleba.

  • Výživovou hodnotu žitné mouky prokázal čas: i ve válečných letech lidé jedli černý sušený chléb, díky kterému vydrželi. Komplex vitamínů a mikroelementů obsažených v žitném chlebu pomáhá posilovat imunitní systém a zabraňuje rozvoji ARVI.

Otruby obsažené v sušenkách z žitné mouky působí jemně na střeva, pročišťují je a pomáhají trávicím orgánům. Rychlé trávení žitných sušenek, nasycených sacharidy, umožňuje jejich konzumaci i lidem s gastrointestinálními patologiemi, jakož i prevenci vzniku zhoubných nádorů a onemocnění kardiovaskulárního systému.

Také stojí za to pochopit, že jíst krekry vyrobené výhradně z žitné mouky nepovede k ničemu dobrému. Systematické stravování ve velkém množství neguje všechny výhody, což vede k negativním důsledkům v podobě zácpy nebo průjmu. Optimální poměr je 1:1, tedy stejné množství krekry z bílého a černého chleba.

  • Navíc je nutné pamatovat na to, že sušené krajíce chleba s přídavkem obilí, sladu a dalších nečistot jsou mnohem zdravější než běžné krekry. Ale bez ohledu na typ produktu nelze chléb zcela nahradit sušenkami.

Navzdory skutečnosti, že sušení v troubě nezbavuje produkt jeho prospěšných vlastností, pravidelná konzumace jako alternativa k chlebu může způsobit exacerbaci onemocnění a problémů s gastrointestinálním traktem.

Harm crackery

Výhody sušených krajíců chleba jsou nezměrné, ale vždy se vyplatí brát je s mírou. Čerstvý měkký chléb nelze ničím nahradit, takže byste neměli krekry nadužívat. Stojí za to připomenout alespoň nebezpečí soli, která je v hotovém výrobku téměř vždy přítomna, zejména pokud jde o krekry z obchodu.

  • Nejnegativnější dopad na křehký dětský organismus mají krekry, které jsou nesprávně připravené nebo obsahují různé umělé přísady.

Děti milují hojnost jídla a rodiče často kupují moderní „dobroty“, ale děti by měly být chráněny před sušenkami z obchodu. Zajímavé také je, že i takové přípravky mají určité kontraindikace: nedoporučuje se používat lidem s perforovanými vředy nebo gastritidou.

Obecně platí, že poškození sušených plátků chleba závisí na technologii vaření. I když vezmeme v úvahu skutečnost, že při domácí přípravě se do produktu nepřidávají škodlivé potravinářské přísady a zvýrazňovače chuti, nesprávná technologie pomáhá snižovat příznivé vlastnosti a v některých případech činí sušenky zdraví nebezpečnými.

READ
Jak Lobularia kvete?

Při sušení byste například neměli používat slunečnicový olej: jakýkoli smažený produkt je zdraví škodlivý, protože při smažení se z oleje syntetizují karcinogeny, což vede k rakovině.

Kromě toho bude hotový výrobek vysoce kalorický, což je škodlivé pro ty, kteří se honí za krásnou postavou. K přípravě zdravého a chutného produktu stačí pec a vlastně žitný nebo pšeničný chléb.

  • Neměli byste používat mnoho různých koření a soli: nejlepší možností je osušit kousky chleba v troubě a poté posypat malým množstvím soli.

Samozřejmě nejzdravější produkt je ten připravený doma. V tomto případě si můžete být jisti, že do sušenek nebylo přidáno nic zbytečného nebo škodlivého.

Na rozdíl od krekrů z obchodu, bohatě ochucených různými přísadami, nemají pro tělo negativní důsledky. Pokud stále nemáte sílu odmítnout produkt z obchodu v barevných obalech, pak se alespoň vyplatí prostudovat složení a vybrat si ten nejbezpečnější produkt.

Ale bez ohledu na to, jak zdravé jsou sušenky, neměli byste jimi úplně nahrazovat chléb, abyste zabránili poškození vnitřních orgánů a zhoršení stávajících patologií. Krekry jsou mnohem zdravější než čerstvý produkt, mají nízkou kyselost a příznivě působí na trávení, ale ve všem je třeba dodržovat střídmost.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: