Můžete jíst pohanku na lačný žaludek?

Jaký je nejlepší způsob, jak začít den? Se zdravými dobrotami, samozřejmě. Ale nedívejte se ráno na inzerované pomerančové džusy a jablka. I když je to užitečné, bude to dráždit stěny žaludku na prázdný žaludek. Pojďme zjistit, co můžete jíst na prázdný žaludek.

1. Polévky

Polévka s obilovinami a čerstvými bylinkami

Pro mnohé bude taková informace šokem, protože jsme zvyklí, že polévka je „první věc“ a obvykle se konzumuje k obědu. Polévka je však nejjemnější a nejvýživnější snídaní. Je lepší, když se vaří v zeleninovém nebo kuřecím vývaru, tedy nepříliš tučném a těžkém. Tekutina v polévce pomáhá nastartovat trávicí procesy a živiny z vařené zeleniny a masa vás udrží na dlouhou dobu syté.

2. Tvaroh s ořechy

Tvaroh s ořechy a sušeným ovocem

Tvaroh obsahuje hodně bílkovin a prospěšných bakterií, ořechy zlepšují činnost mozku. Ale hlavní je, že je dobře tráví jen probuzená trávicí soustava.

3. Kaše

Kaše s ořechy a ovocem

Nejužitečnější jsou samozřejmě ovesné vločky. Ale je lepší kaše střídat. Pokud budete jíst každé ráno tu samou, omrzí vás to a bude to mít negativní dopad na vaši střevní mikroflóru. Proto pamatujte na pohanku a na rýži a na jáhly. Je zvláště užitečné vařit a jíst kaši s mlékem a přidávat bobule. Ale na krupici se nezatěžujte. Obsahuje málo živin, ale hodně sacharidů.

4. Vařená vejce

Vařené vejce

To je skvělá dávka bílkovin po ránu. Vejce navíc obsahují vitamíny A, B a D. Ale pamatujte s mírou. Nezačínejte každé ráno vajíčkem, protože žloutek obsahuje cholesterol, který je v malých dávkách také nezbytný, ale pokud ho bude moc, je už nebezpečný pro vaše cévy.

5. Zdravé chlebíčky

Zdravý sendvič s avokádem, rajčaty a vejcem

Patří mezi ně celozrnný chléb, zelenina, nízkotučné sýry, obiloviny, avokádo a vařené maso.

6. Sušené ovoce

Sušené ovoce: sušené meruňky, fíky, rozinky, sušené banány a kandované ovoce

V situaci, kdy se potřebujete velmi rychle, téměř na útěku, ale zároveň uspokojivě a zdravě nasnídat, je sušené ovoce snad tím nejlepším řešením. Pár datlí, jedna sušená švestka a sušené meruňky vám již dodají polovinu potřebných mikroprvků pro aktivní život. Můžete je sníst velmi rychle i cestou někam a pocit sytosti, který sušené ovoce dává, vám zůstane dlouho.

READ
Proč kaktus změnil barvu?

7. Domácí jogurt

Přírodní jogurt

Jogurt z obchodu obsahuje hodně cukru, konzervantů a zahušťovadel. Proto je lepší jíst domácí jogurt na lačný žaludek. A můžete ho připravit z mléka a kvásku. Tento jogurt „probudí“ vaši mikroflóru a pomůže jí aktivně celý den pracovat.

8. Pokrm z dušené zeleniny

Recept může být jakýkoliv, hlavní je minimum smaženého jídla a žádné ostré koření. Dušená zelenina vytvoří pocit plného žaludku, dodá vám potřebné vitamíny, ale nebude dráždit střevní stěny, jako by to dělala zelenina syrová.

9. Ryby

Raba s čerstvou zeleninou a bylinkami

Samozřejmě vařené nebo pečené. Ryby jsou bohaté na mikroelementy, prospěšné kyseliny a minerály. Ryba se zeleninou je skvělým začátkem dne.

10. Zlato

Med

Sladkosti se doporučuje jíst v první polovině dne, ale ne k snídani. Toto pravidlo ale neplatí pro med. Obsahuje mnoho užitečných látek nezbytných pro tělo. Pokud máte na výběr – čaj s cukrem nebo čaj s medem, zvolte to druhé.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: