Jaké jsou výhody vepřového bůčku?

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Monoen trans tuky 0.138 g ~
Dien trans-tuky
18:2 trance, trance 0.084 g ~
Monoen trans tuky
18:1 Elaidine, trans 0.138 g ~
Kalorická hodnota 275 kCal 1684 kCal 16.3% 5.9% 612 g
Proteiny 4.8 g 76 g 6.3% 2.3% 1583 g
Tuky 28.4 g 56 g 50.7% 18.4% 197 g
Voda 59.8 g 2273 g 2.6% 0.9% 3801 g
Ash 0.7 g ~
Vitamíny
Vitamín B1, thiamin 0.319 mg 1.5 mg 21.3% 7.7% 470 g
Vitamín B2, riboflavin 0.251 mg 1.8 mg 13.9% 5.1% 717 g
Vitamín B4, cholin 59.7 mg 500 mg 11.9% 4.3% 838 g
Vitamin B5, pantotenik 0.625 mg 5 mg 12.5% 4.5% 800 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.574 mg 2 mg 28.7% 10.4% 348 g
Vitamín B12, kobalamin 0.38 μg 3 μg 12.7% 4.6% 789 g
Vitamín D, kalciferol 2.3 μg 10 μg 23% 8.4% 435 g
Vitamin D3, cholekalciferol 2.3 μg ~
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.37 mg 15 mg 2.5% 0.9% 4054 g
Vitamín PP, NE 4.662 mg 20 mg 23.3% 8.5% 429 g
Betaine 2.2 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 242 mg 2500 mg 9.7% 3.5% 1033 g
Vápník, Ca 15 mg 1000 mg 1.5% 0.5% 6667 g
Hořčík, Mg 16 mg 400 mg 4% 1.5% 2500 g
Sodík, Na 81 mg 1300 mg 6.2% 2.3% 1605 g
Síra, S 154.7 mg 1000 mg 15.5% 5.6% 646 g
Fosfor, P 141 mg 800 mg 17.6% 6.4% 567 g
Stopové prvky
Železo, Fe 0.91 mg 18 mg 5.1% 1.9% 1978 g
Mangan, Mn 0.01 mg 2 mg 0.5% 0.2% 20000 g
Měď, Cu 80 μg 1000 μg 8% 2.9% 1250 g
Selen, Se 22 μg 55 μg 40% 14.5% 250 g
Zinek, Zn 2.5 mg 12 mg 20.8% 7.6% 480 g
Základní aminokyseliny
Arginin * 1.03 g ~
Valine 0.809 g ~
Histidin * 0.668 g ~
Isoleucin 0.761 g ~
Leucin 1.318 g ~
Lysin 1.435 g ~
Metionin 0.426 g ~
Treonin 0.695 g ~
Tryptofan 0.163 g ~
Fenylalanin 0.65 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny
Alanin 0.908 g ~
Kyselina asparagová 1.514 g ~
Hydroxyprolin 0.04 g ~
Glycin 0.697 g ~
Kyselina glutamová 2.47 g ~
Prolin 0.626 g ~
serin 0.669 g ~
Tyrosin 0.589 g ~
Cystein 0.179 g ~
Sterols
cholesterol 80 mg maximálně 300 mg
Nasycené mastné kyseliny 7.529 g max. 18.7 г
14:0 Myrista 0.236 g ~
16:0 Palmitic 4.661 g ~
17:0 Margarín 0.037 g ~
18:0 Stearic 2.596 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 8.542 g min. 16.8 г 50.8% 18.5%
16:1 palmitolejová (ud) 0.53 g ~
18:1 oleic (ud) 7.889 g ~
18:1 olejová, omega-9, cis 7.751 g ~
20:1 gadolejština (omega-9) 0.123 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 3.953 g od 11.2 do 20.6 35.3% 12.8%
18:2 Linolevaya (ud) 3.23 g ~
18:2 Omega-6, cis., cis 3.146 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.081 g ~
18:3 Omega-3, alfa-linolenová 0.081 g ~
20:2 Omega-6, eikosadien 0.079 g ~
20:4 arachidonština (ud) 0.563 g ~
Omega-3 mastné kyseliny 0.081 g od 0.9 do 3.7 9% 3.3%
Omega-6 mastné kyseliny 3.788 g od 4.7 do 16.8 80.6% 29.3%
Trans tuky 0.222 g max. 1.9 г
READ
Kolik kg masa je v jedné krávě?

Energetická hodnota vepřový bůček je 275 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

vepřový bůček bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín B1 – 21,3 %, vitamín B2 – 13,9 %, cholin – 11,9 %, vitamín B5 – 12,5 %, vitamín B6 – 28,7 %, vitamín B12 – 12,7 %, vitamín D – 23 %, vitamín PP – 23,3 %, fosfor – 17,6 %, selen – 40 %, zinek – 20,8 %

  • Vitamin B1 je součástí nejdůležitějších enzymů metabolismu sacharidů a energie, dodává tělu energii a plastické látky a také metabolismus větvených aminokyselin. Nedostatek tohoto vitaminu vede k vážným poruchám nervového, trávicího a kardiovaskulárního systému.
  • Vitamin B2 účastní se redoxních reakcí, zvyšuje vnímavost barvy vizuálním analyzátorem a adaptaci na tmu. Nedostatečný příjem vitaminu B2 je doprovázen narušením stavu kůže, sliznic, zhoršeným světlem a viděním za šera.
  • Cholin je součástí lecitinu, podílí se na syntéze a metabolismu fosfolipidů v játrech, je zdrojem volných methylových skupin, působí jako lipotropní faktor.
  • Vitamin B5 podílí se na metabolismu bílkovin, tuků, sacharidů, metabolismu cholesterolu, syntéze řady hormonů, hemoglobinu, podporuje vstřebávání aminokyselin a cukrů ve střevě, podporuje funkci kůry nadledvin. Nedostatek kyseliny pantotenové může vést k poškození kůže a sliznic.
  • Vitamin B6 podílí se na udržování imunitní odpovědi, procesech inhibice a excitace v centrálním nervovém systému, na přeměně aminokyselin, metabolismu tryptofanu, lipidů a nukleových kyselin, přispívá k normální tvorbě červených krvinek, udržuje normální hladina homocysteinu v krvi. Nedostatečný příjem vitaminu B6 je doprovázen snížením chuti k jídlu, porušením stavu kůže, rozvojem homocysteinémie, anémie.
  • Vitamin B12 hraje důležitou roli v metabolismu a přeměnách aminokyselin. Folát a vitamín B12 jsou vzájemně propojené vitamíny podílející se na krvetvorbě. Nedostatek vitaminu B12 vede k rozvoji částečného nebo sekundárního nedostatku folátu, stejně jako anémii, leukopenii a trombocytopenii.
  • Vitamin D udržuje homeostázu vápníku a fosforu, provádí procesy mineralizace kostní tkáně. Nedostatek vitaminu D vede k poruše metabolismu vápníku a fosforu v kostech, zvýšené demineralizaci kostní tkáně, což vede ke zvýšenému riziku osteoporózy.
  • Vitamin PP podílí se na redoxních reakcích energetického metabolismu. Nedostatečný příjem vitamínů je doprovázen porušením normálního stavu kůže, gastrointestinálního traktu a nervového systému.
  • Fosfor podílí se na mnoha fyziologických procesech včetně energetického metabolismu, reguluje acidobazickou rovnováhu, je součástí fosfolipidů, nukleotidů a nukleových kyselin, je nezbytný pro mineralizaci kostí a zubů. Nedostatek vede k anorexii, anémii, křivici.
  • selen – nezbytný prvek antioxidačního obranného systému lidského organismu, působí imunomodulačně, podílí se na regulaci působení hormonů štítné žlázy. Nedostatek vede ke Kashin-Bekově chorobě (osteoartróza s mnohočetnými deformitami kloubů, páteře a končetin), Keshanově chorobě (endemická myokardiopatie) a dědičné trombastenii.
  • Zinek je součástí více než 300 enzymů, podílí se na syntéze a rozkladu sacharidů, bílkovin, tuků, nukleových kyselin a na regulaci exprese řady genů. Nedostatečný příjem vede k anémii, sekundární imunodeficienci, cirhóze jater, sexuální dysfunkci a malformacím plodu. Nedávné studie odhalily schopnost vysokých dávek zinku narušit vstřebávání mědi a tím přispět k rozvoji anémie.
READ
Jak probudit semena okurky?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Tags: vepřový bůček obsah kalorií 275 kcal, chemické složení, nutriční hodnoty, vitamíny, minerály, výhody vepřového bůčku, kalorie, živiny, příznivé vlastnosti vepřového bůčku

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Hruď

vepřový bůček – jedná se o maso z prsní části vepřového korpusu, ve kterém je podíl tuku a masa v optimálním poměru. Maso patří do první kategorie, lze jej zakoupit s kostí i bez kosti. Vyznačuje se přítomností filmu a velkým množstvím slaniny.

Vzhledem k prospěšným vlastnostem vepřového bůčku je při vaření uznáván jako vynikající produkt, který lze použít nejen ke smažení, ale také k pečení, uzení a vaření.

Kuchaři z téměř všech zemí světa mají velké množství receptů na přípravu tohoto produktu. Například upečený je šťavnatý a měkký zároveň, jako koření se hodí především se strouhaným křenem.

Odrůdy uzeného hrudí

  • uzený-vařený;
  • uzený-pečený;
  • syrové uzené.

Během procesu vaření, tedy v důsledku solení, následného zrání, uzení, vaření a pečení, hrudí „dozrává“ a získává příjemnou specifickou chuť.

Hrudník se používá k přípravě studených předkrmů, borščů a polévek s hráškem nebo fazolemi a smažení s vejci.

Navzdory skutečnosti, že takový vepřový bůček bude vydatným pokrmem na vašem stole, také nevyžaduje mnoho času. Je velmi snadná na přípravu.

Výhody a poškození vepřového bůčku

Hrudní maso se vyznačuje vysokým obsahem tuku a živočišných bílkovin a také absencí sacharidů. Kromě toho obsahuje nasycené mastné kyseliny, cholesterol, aminokyseliny a popel.

Vepřový bůček obsahuje vitamíny: A, skupina B, C, E, PP. Je také zdrojem minerálních látek, jako je vápník, draslík, fosfor, sodík, železo, zinek, síra, nikl, chrom, molybden, měď a prospěšné aminokyseliny.

READ
Proč na keři angreštu nejsou žádné bobule?

Vepřový bůček tělu prospívá pouze při konzumaci v omezeném množství.

  • dobře zasytí a zvýší výdrž při fyzické aktivitě;
  • posiluje kostní tkáň;
  • aktivuje metabolismus cholesterolu v těle;
  • zvyšuje hormonální aktivitu, zejména u mužů;
  • obnovuje funkci jater, má choleretický účinek;
  • jemně odstraňuje toxiny a škodlivé látky z těla;
  • je antidepresivum;
  • má příznivý vliv na trávicí systém;
  • pomáhají zvyšovat hemoglobin v krvi, je výbornou prevencí anémie.

Neměli byste jíst hrudí, pokud máte individuální nesnášenlivost. Protože syrové maso může obsahovat parazity, musí být vepřové maso před konzumací důkladně tepelně upraveno.

Vzhledem k vysokému obsahu kalorií je kontraindikován pro osoby náchylné k obezitě. Ve velkém množství může způsobit řadu kardiovaskulárních onemocnění.

Kalorie z vepřového bůčku

Kalorická hodnota vepřový bůček 518 kcal.

Energetická hodnota vepřového bůčku (Poměr bílkovin, tuků, sacharidů – bju):

– Bílkoviny: 9.34 g (~37 kcal).

– Tuky: 53.01 g (~477 kcal).

– Sacharidy: 0 g (~0 kcal).

Energetický poměr (b|w|y): 7 %|92 %|0 %.

Jak vybrat hruď

Při výběru uzeného hrudníku je třeba vzít v úvahu řadu faktorů. Hlavním z nich je použití při průmyslové výrobě různých chemických sloučenin, které zlepšují organoleptické vlastnosti produktu. Ne všechny jsou prospěšné lidskému zdraví.

Kus masa by neměl mít žádné poškození, tmavé skvrny, skvrny nebo krevní sraženiny. Proužky tuku a masa by měly být přibližně stejné a vzájemně se střídat. Dužnina by měla mít jemné odstíny červené a sádlo by mělo být bílé s jemným růžovým nádechem, konzistence produktu by měla být jednotná.

Tmavá barva naznačuje, že maso bylo odebráno ze starého zvířete (tvrdé a bez chuti).

Obchod prodává hrudí na podle hmotnostiA továrně vakuově baleno. Vyberte si podle svého vkusu, ale nezapomeňte, že pokud si vyberete hruď, která je již zabalena, hlavní věc je, že pod vakuem není žádný vzduch, jinak se produkt začne zhoršovat.

Proto pozor – obal musí těsně přiléhat k výrobku. Určitě se podívejte na složení a datum spotřeby. Čím je výrobek čerstvější, tím je aromatičtější, chutnější a hlavně zdravější.

Vařené uzené hrudí může být s kůží nebo bez kůže. Kůže by měla být čistá, bez skvrn a strniště. Mokrý a lepkavý povrch znamená, že hrudník se již pokazil.

READ
Jak vyrobit půdu pro anthurium?

Hlen je zpravidla indikátorem vývoje bakterií. V žádném případě tento výrobek neberte. Je-li to možné, přičichněte k hrudi. Dobrá hruď by neměla mít silný kouřový zápach, což může znamenat, že výrobce použil tekutý kouř.

Kvalitní hruď není levná.

Uložení hrudníku

Uzený bůček by měl být skladován v chladničce nebo na jakémkoli jiném chladném (ne více než 6 stupňů Celsia) větraném místě mimo zdroje vlhkosti a tepla, snězte ho do 1-3 týdnů.

Hrudník se nedoporučuje zmrazovat, protože jeho chuť se po rozmrazení mění.

Nejlepší výrobci a ochranné známky (značky) uzených hrudí:

Stanovuje se každoročně na základě výsledků velkých výstav (Prodexpo, WorldFood Moskva atd.), výsledků kontrol společností Rospotrebnadzor, Roskontrol, Rostest, Roskachestvo, hodnocení od specializovaných agentur (Expertology, Rate&Goods, Productcenter atd.) a hodnocení zákazníků ( Irecommend, Otzovik, Otzyv, Yandex Market atd.).

BOGAČEV, REMIT, SNEPHANA, JINOVKA, OUTLANDER, OMSK SLANINA, RUBLEVSKY, RAMENSKY DELICATIONS, EKO MASO ZPRACOVNA, MARTY, KLINSKY, JEZTE MASO, OSTANKINO, TSARITSYNO, DELHUS, VKUMKOLKSYNO, PRODUKT DYMOVKY, PICKE , ROMCOR , RODINNÉ KLOBÁSY , GRODNO MK, MIKOYAN, VELIKOLUKI MK, ATYASHEVO, VELCOM, MIT STAR, ARMAVIR MK, EKOL atd.

Pokud byste se chtěli podílet na určování nejlepších výrobců (ochranných známek), zašlete své rozumné návrhy na zařazení/odstranění značky ze seznamu.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: