Jak ovlivňují vlašské ořechy muže?

Kuzmina Věra Valerievna

Nejčastěji muži jedí ořechy jen pro radost, aniž by přemýšleli o jejich vlivu na organismus. Málokdo ví, že tento lahodný produkt může přinést obrovské zdravotní výhody. Ukazuje se, že s jejich pomocí se můžete chránit před takovými běžnými nemocemi, jako jsou: rakovina prostaty, hypertenze, obezita a další. Zlepšují potenci a umožňují vyrovnat se s erektilní dysfunkcí, takže ořechy by měly být přítomny ve stravě každého muže, kterému záleží na svém zdraví.

Top 5 ořechů pro zdraví mužů

Ořechy jsou bohaté na vitamín E, selen, draslík, fosfor, riboflavin, mastné kyseliny, biotin a další látky, které si tělo neumí samo vyrobit a v jiných produktech se nacházejí v minimálním množství. Nepochybnou výhodou ořechů je přítomnost inhibitorů proteáz, které zpomalují růst rakovinných nádorů. V článku jsme shromáždili 5 nejužitečnějších ořechů pro muže, které mají pozitivní vliv na reprodukční funkce a obecně zlepšují zdraví.

1 vlašské ořechy

Vlašské ořechy

Vědci zjistili, že konzumace vlašských ořechů může zabránit rozvoji rakoviny prostaty. Proto zaujímají vedoucí pozici v top 5 nejužitečnějších ořechů pro zdraví mužů.

Antioxidanty, mastné kyseliny, volné a celkové polyfenoly, které jsou součástí vlašských ořechů, umožňují kontrolovat krevní tlak, zastavit chronické záněty a stabilizovat váhu. Všechny tři faktory mají pozitivní vliv na kardiovaskulární systém.

Jakmile jsou v těle, antioxidanty z vlašských ořechů se vážou na lipoproteiny a postupně rozpouštějí cévní plaky. Proto lze produkt konzumovat jako prostředek k prevenci arytmie, ischemické choroby srdeční, anginy pectoris a dalších nebezpečných chorob, které mohou vést ke smrti.

Vlašské ořechy mají pozitivní vliv na spermatogenezi, zvyšují počet spermií, zvyšují hladinu testosteronu a aktivitu spermií. Právem je lze nazvat dostupným přírodním afrodiziakem, které nejen posiluje mužskou sílu, ale také léčí tělo. Vědci provedli experiment, který trval několik měsíců. Do stravy jedné skupiny účastníků byly zavedeny ořechy v množství 75 g. Kontrolní skupina dodržovala obvyklý jídelníček. Výsledkem bylo, že všichni muži z první skupiny zlepšili motilitu spermií a očekávanou délku života [1].

READ
Co dělat s mrkví po sklizni?

Kromě antioxidantů a polyfenolů jsou vlašské ořechy bohaté na fosfor, hořčík, draslík a vitamín A. Budou se hodit především mužům, kteří se věnují duševní práci, a také těm, jejichž práce je spojena s chronickým stresem. Díky vysokému obsahu vitamínu B1 zlepšují činnost mozku a snižují úzkost. Vitamin E z vlašských ořechů zabraňuje poškození nervových buněk a chrání před Alzheimerovou chorobou.

2 para ořech

Brazilská ořech

Para ořechy jsou bohaté na selen. Existují důkazy, že tento minerál chrání před rakovinou prostaty a varlat. Selen reguluje metabolické procesy a působí také jako antioxidant, bránící oxidativnímu stresu před poškozením buněk.

Muži nad 35 let jsou ohroženi prostatitidou. Patologické změny v prostatě se mohou stát predisponujícím faktorem pro vznik rakovinného nádoru. Tento proces se spustí, když buňky začnou nekontrolovatelně růst a dělit se. Na základě řady studií vědci dospěli k závěru, že selen obsažený v para ořechech má protinádorovou aktivitu a přispívá také k ničení rakovinných buněk. Jakmile je v těle, zasahuje do epigenetických procesů a potlačuje schopnost nádoru inhibovat metastázy.

Mezi příznivé vlastnosti para ořechů patří jeho schopnost snižovat intenzitu chronických zánětů a normalizovat činnost štítné žlázy. Jeden ořech obsahuje 80 mikrogramů selenu a denní potřeba pro dospělého člověka je až 100 mikrogramů. Mužovi tedy stačí zkonzumovat 1-2 para ořechy, aby pokryl tělesnou potřebu tohoto esenciálního minerálu.

3 Pekanový ořech

Pecan

Pekanové ořechy jsou lepší než mnohé ořechy, pokud jde o množství antioxidantů, které obsahují. Není v něm o nic méně fenolů než v borůvkách a švestkách. Je známo, že konzumace potravin bohatých na polyfenoly snižuje riziko úmrtí z běžných příčin o 30 %.

Pekanová jádra jsou bohatá na bílkoviny, vitamíny A a E, skupinu B, vápník, hořčík, zinek a draslík.

Pekanové ořechy obsahují zdravé tuky, mezi nimiž vede kyselina olejová (známá jako Omega-9). Jeho hodnoty v ořechách tohoto druhu přesahují 60 %. Kyselina olejová je svým složením blízká lidským rezervním tukovým zásobám, aktivně se podílí na stavbě buněčných membrán a zpomaluje oxidaci usazených tuků. Zabraňuje ukládání cholesterolu na cévních stěnách, normalizuje metabolické procesy, bez něj je normální produkce hormonů nemožná. Pekanové ořechy nejsou zbaveny kyseliny stearové, linolové a palmitové.

READ
Jak lilek ovlivňuje játra?

Pekanové ořechy se konzumují syrové i pražené. Často se podávají se sýry, používají se při přípravě dezertů. Hlavní věc je vybrat si čerstvý produkt, protože ořechy jsou pro tělo toxické, když jsou plesnivé.

4 pistácie

Pistácie

Z hlediska antioxidantů jsou pistácie na druhém místě za pekanovými ořechy a vlašskými ořechy. Jsou bohaté na fenoly, karotenoidy, fytosteroly a proanthokyany. Společně tyto látky chrání před srdečními chorobami a rakovinnými nádory. Antioxidanty z ořechů jsou tělem absorbovány téměř 100%.

Pistácie by měly být součástí jídelníčku mužů, kteří chtějí zhubnout. 30g porce ořechů má pouze 156 kcal, což je o 30 kcal méně než vlašské ořechy.

Pistácie jsou bohaté na aminokyseliny, které jsou nezbytné pro svalové buňky k vybudování kostry. To z nich dělá perfektní svačinu. Budou užitečné pro muže, kteří se zabývají sportem a pro ty, kteří se snaží získat zpevněné tělo. Protein, který se nachází v ořechách, tělo využívá k produkci svalů. Navíc jsou bohaté na fosfor, který zlepšuje metabolismus a podporuje zdravou kostní tkáň, což je důležité zejména nejen pro sportovce, ale i pro starší muže.

Pistácie lze použít jako prostředek prevence rozvoje cukrovky a kardiovaskulárních onemocnění. Jejich použití v potravinách může snížit hladinu lipoproteinů s nízkou hustotou, triglyceridů a glukózy v krvi.

Vědci provedli experiment, ve kterém po dobu 4 týdnů nabídli 32 mladým mužům konzumaci 40 gramů pistácií denně. V důsledku toho se u všech subjektů zlepšila vaskulární vazodilatace (jejich schopnost expandovat). To je důležité pro většinu tělesných funkcí, včetně erektilní. Proto mohou být pistácie zahrnuty do stravy, aby se normalizovala potence.

5 mandle

mandle

Mandle by se měly stát prioritním oříškem na jídelníčku mužů náchylných k přejídání. Je bohatý na vlákninu, díky které se budete cítit sytí po dlouhou dobu. Absence pocitu hladu vám umožňuje vyhnout se konzumaci zbytečných potravin a kontrolovat denní příjem kalorií.

Důsledky přejídání pro muže jsou smutné. Vede k obezitě, rozvoji diabetu XNUMX. typu, zvýšené hladině cholesterolu v krvi, tvorbě aterosklerotických plátů, infarktu a mrtvici. Ucpání cév vždy negativně ovlivňuje potenci.

Mandle zvyšují efektivitu využití kyslíku buňkami. Jedna studie zahrnovala cyklisty, kteří dostávali 75 gramů mandlí každý den. Experiment trval 10 týdnů. Díky tomu mají zvýšenou odolnost na vzdálenosti. Kontrolní skupina, která místo oříšků dostávala sušenky, takových výsledků nedosáhla.

READ
Co je toxičtější: laminát nebo linoleum?

100 g mandlí obsahuje 7 g vlákniny, což je 35 % denní potřeby těla. Dietní vláknina je nezbytná pro správné fungování střev. Jakmile se dostanou do gastrointestinálního traktu, přispívají ke zvýšení počtu prospěšných bakterií a snížení počtu patogenní flóry, která způsobuje poruchy stolice, bolesti břicha a plynatost.

Mandle obsahují působivé množství vitamínu E. Obsahuje více než kterékoli jiné ořechy (24,6 mg na 100 g). Není žádným tajemstvím, že alfa-tokoferol je silný antioxidant a chrání buňky před poškozením oxidativním stresem. Kromě toho mají mandle vysoký obsah křemíku, kobaltu, hořčíku a manganu.

Se všemi zdravotními přínosy mandlí by měla být hrst těchto ořechů vždy po ruce, abyste je mohli použít jako svačinu.

Výhody ořechové diety

Výhody stravy

Bylo prokázáno, že středomořská strava a podobné výživové systémy mohou snížit riziko erektilní dysfunkce u mužů. Vědci tuto skutečnost připisují tomu, že vlivem některých produktů, zejména ořechů, dochází ke zlepšení funkce endotelu, který vystýlá stěny cév a je zodpovědný za jejich rozšiřování a zužování.

Nedávno byla provedena studie, ve které bylo možné prokázat, že konzumace ořechů přispívá k lepší erekci. Předpokládá se, že antioxidanty a arginin v nich obsažené mají pozitivní vliv na vazodilataci.

Muži mohou jíst ořechy nejen pro zvýšení sexuální aktivity, ale také jako prevence anémie, normalizace krevního tlaku, udržení zdravé kostní tkáně a vytvoření svalové kostry. Zabraňují poškození buněk oxidativním stresem, snižují špatný cholesterol a zlepšují kardiovaskulární systém.

Jaký je správný způsob konzumace ořechů?

Jak jíst ořechy

Navzdory všem výhodám ořechů si musíte pamatovat, že mají poměrně vysoký obsah kalorií. Jejich konzumace by proto měla být omezena na 30-50 g denně. Taková porce se v průměru rovná hrstce, která se vejde do ruky. Mohou ho bezpečně jíst muži, kteří chtějí zhubnout.

Asi 35 % tuků z ořechů se v těle nevstřebá, což znamená, že se nepromění v kila navíc. Výrobek si zároveň zachovává pocit sytosti po dlouhou dobu.

Lidé s alergií by se je měli vyvarovat. Ořechy navíc obsahují kyselinu fytovou. Snižuje procento stravitelných živin a zabraňuje jejich úplnému vstřebání ve střevech. Aby se snížila jeho hodnota, ořechy by měly být namočené ve vodě po dobu nejméně 2 hodin, poté jsou mírně vysušeny v troubě.

READ
Kolik dní herbicid vydrží?

Ořechy byste neměli kombinovat s pečivem, přidávejte je do müsli a cereálních pokrmů, protože to může způsobit nerovnováhu aminokyselin. Nejlépe se kombinují se zakysanými mléčnými výrobky, dezerty a masovými pokrmy. Při nákupu byste měli věnovat pozornost trvanlivosti produktu z ořechů, která nepřesahuje 6 měsíců.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: