Jak často můžete jíst okurku?

Okurková sezóna je v plném proudu. Fanoušci této zeleniny jsou schopni chroupat celý den bez přestání. Jaké jsou výhody a škody okurek, pokud je jíte každý den. A dochází k “předávkování” okurek?

prospěch poškodit okurku

Okurky jsou často nazývány superpotravinou – tato zelenina je z 95 % tvořena vodou (114 g vody) a průměrná velikost okurky má pouze 15 kcal.

Odborníci na výživu často doporučují svačit pouze je, aby doplnili vodní rovnováhu. Kromě toho okurky obsahují draslík a hořčík. Snězením 200 gramů okurek můžete doplnit přibližně 4 % denního příjmu těchto stopových prvků.

Okurky navíc obsahují kyselinu tartronovou, která zabraňuje tvorbě tuku. Abychom tedy jednu okurku strávili, naše tělo na ni vydá více kalorií, než přijme.

Další „čip“ z okurky, který s jídlem nesouvisí.

Jeden tenký plátek nahradí nejúčinnější náplast, protože obsahuje vitamín K a protizánětlivé rostlinné sloučeniny, které pomáhají zbavit se otoků a redukovat váčky pod očima.

Co se stane, když budete jíst okurky každý den

Hladina cukru v krvi se vrátí k normálu

Vzhledem k nízkému obsahu kalorií a speciálním vlastnostem popsaným vědci by měly být okurky zařazeny do nízkosacharidových diet, které udrží cukr na požadované úrovni. To pomůže zlepšit stav krevních cév a srdce.

Okurky je nutné jíst i se slupkou – všechny vitamíny jsou soustředěny především v ní. Venkovní okurky jsou bohatší na vitamíny než jejich skleníkové protějšky.

Tlak se vrátí do normálu

Vědci zjistili, že milovníci okurek budou méně pravděpodobně trpět hypertenzí, protože použití těchto plodů podporuje vazodilataci a snižuje riziko srdečních onemocnění.

Vědci prokázali, že okurková šťáva má také antihypertenzní vlastnosti. Obsahuje také přírodní kyselinu, která zlepšuje složení krve a odstraňuje cholesterolové plaky. Hlavním pravidlem zde je neposypat okurku solí. Zadržuje vodu v těle a není užitečný pro pacienty s hypertenzí.

READ
Jaká je nejsladší bobule na světě?

Srdce bude chráněno

Studie ukazují, že okurky jsou schopny „vychytávat“ škodlivé volné radikály díky svým antioxidačním vlastnostem. Antioxidanty blokují oxidační stres (proces poškození buněk v důsledku oxidace), který může vést k ischemické chorobě srdeční nebo rakovině.

Tepny se vyčistí

Nespěchejte s odříznutím slupky z okurky, která je mírně hořká. Tuto hořkost způsobuje organická sloučenina – glykosid cucurbitacin, který stimuluje střeva. Vědci také prokázali, že tato látka má schopnost snižovat riziko aterosklerózy, nebezpečného hromadění tukových usazenin na stěnách tepen.

Mimochodem, kuriózní skutečností je, že u mnoha moderních hybridů okurek je produkce hořkého glykosidu na genetické úrovni potlačena.

Střeva budou fungovat

Okurky nejsou jen možné, ale je potřeba jíst pravidelně, aby se zlepšila činnost trávicích orgánů – alespoň 2-3 drobné plody denně pro dobrou střevní motilitu.

Může se zvýšit kyselost žaludku

Navzdory všem svým užitečným vlastnostem mají okurky kontraindikace – jejich šťáva zvyšuje úroveň kyselosti žaludku.

Okurky by proto neměli jíst lidé s onemocněním trávicího traktu – s gastritidou, kolitidou, žaludečními vředy, zejména v akutní fázi.

Když už jsme u žaludku: můžete ho protáhnout okurkami

Kandidát lékařských věd, endokrinolog

– Okurka obsahuje 95 % vody a její trávení v těle trvá déle než 3 hodiny. To je způsobeno velkým množstvím vlákniny, která je v kůži (mimochodem, neodřezávejte ji, kůže je velmi užitečná), říká lékařka Zukhra Pavlova. — A na zpracování okurky je samozřejmě potřeba mnohem více energie, než sama v sobě nese. Takové potraviny se nazývají „negativní kalorie“.

Zákeřnost „negativních kalorií“ však spočívá v tom, že se jedí v kilogramech, a proto bezostyšně natahují žaludek. A v průběhu let ztrácí elasticitu a už se nestahuje do normálních velikostí. V důsledku toho jsou lidé nuceni se přejídat, aby získali pocit plnosti v žaludku – jeden z nejdůležitějších faktorů sytosti.

Potraviny s negativními kaloriemi by se tedy měly jíst stejně jako běžné potraviny – s mírou. Nemůžete je používat na noc, jelikož jsou plné vlákniny, která se dlouho tráví. Je potřeba také hodně pít vodu – ta je nezbytná pro vstřebávání vlákniny. Pokud nepijete, tělo bude čerpat vodu z buněk a cév.

READ
Jaké jsou výhody čaje z listů moruše?

4 jednoduché a zdravé „okurkové“ recepty

Tzatziki omáčka

Tradiční řecká omáčka z jednoduchých ingrediencí – smíchejte hustý neslazený jogurt, nakrájené okurky, čerstvé bylinky, citronovou šťávu a česnek. Tuto omáčku lze namazat na pita chléb nebo jíst se syrovou zeleninou – jako jsou okurky.

Smoothies

Okurky jsou hlavní složkou nízkokalorických smoothies. Kromě semenných okurek přidejte trochu ovoce pro sladkost, bylinky, vanilkový proteinový prášek, led a vodu a promíchejte, aby se spojily.

zdravá šťáva

Okurky omyjeme, oloupeme, nakrájíme a smícháme s vodou v poměru 1:2. Pokud chcete, můžete přidat trochu citronové nebo limetkové šťávy a trochu soli. Kmen.

Krémová svačinka

Okurky podélně rozpůlíme, lžící vydlabeme dužinu, smícháme se smetanovým sýrem a náplň vložíme zpět do okurkové lodičky. Navrch můžete posypat kořením.

10 důvodů, proč jíst okurky každý den

Zelenina, bez které si dnes neumíme představit svůj život, pochází z Indie a na stoly lidí se dostala před více než 6 tisíci lety. Okurka se pravděpodobně přesunula z Indie, aby dobyla Čínu a Japonsko, a odtud se „dostala“ do Ruska.

„Zelená s pupínky“ obsahuje vitamíny B, E, C, A a PP, dále glukózu, fruktózu, jód, kyselinu listovou a kávovou, křemík, karoten, draslík, hořčík, vápník, chrom, fosfor, sodík, železo, zinek , mangan, síra a měď. A nejsou na něj prakticky žádné alergie. Ale to nejsou všechny důvody, proč byste měli okurky zařadit do svého každodenního jídelníčku.

Pomáhá předcházet dehydrataci

Okurka obsahuje 95 % vody, což je zvláště důležité v létě. Pokud nemůžete pít dostatek tekutin, jezte více okurek – to ochrání vaše tělo před dehydratací. Okurky můžete nejen jíst, ale také z nich dělat smoothie a limonády.

Chladí

Čerstvá okurka pomáhá snižovat horečku. Nejlepší je samozřejmě užívat v kombinaci s jinými antipyretiky. Mimochodem, okurky jsou dobré i na oheň v žaludku, tedy na pálení žáhy.

Chladí nejen zevnitř, ale i zvenčí – pokud se spálíte, přiložte si na zanícenou pokožku plátky okurky nebo pyré.

Pomáhá zhubnout

Vody je hodně, ale kalorií málo – pouze 15 kalorií na 100 g. To je důvod, proč jsou okurky tak často zahrnuty do diet. Okurky také obsahují vlákninu, která pomáhá normalizovat trávení a zmírňuje zácpu.

READ
Jak rychle roste pandanus?

Okurky lze jíst jak během hlavního jídla, tak jako svačinu. Jsou zvláště dobré, pokud máte ve zvyku z nudy žvýkat – zaměstnávají vaše čelisti a neublíží pasu.

Zmírňuje otoky

Za to může draslík. Pomáhá normalizovat krevní tlak a pomáhá odstraňovat přebytečnou tekutinu z těla. Konzumace okurek navíc pomáhá snižovat hladinu kyseliny močové a podporuje normální funkci ledvin. Přebytek je odstraněn, otok ustupuje.

Mimochodem, nezapomeňte, že váčky pod očima se dobře rozpustí, když si na oči přiložíte plátky čerstvé okurky. Takové přírodní náplasti nefungují o nic hůř než ty hydrogelové.

Bělí pokožku

V létě se zesvětlující pihy stávají pro mnohé naléhavým problémem. Pro tento účel existuje velké množství prostředků, kosmetických i lidových. Ale pokud aktivní lidová „bělidla“ s kyselinami (například jahody) mohou způsobit podráždění, okurka nikdy. Kromě toho také dokonale hydratuje pokožku, stahuje póry a kontroluje tvorbu kožního mazu.

Podporuje růst vlasů

Okurky obsahují křemík, který je nezbytný pro zdravé vlasy. Pokud budete pravidelně jíst okurky, vaše kadeře budou silné a lesklé. Okurky navíc obsahují síru, která podporuje růst vlasů.

Osvěžuje dech

Vůně česneku samozřejmě nebude přerušena, ale okurka je docela schopná zničit bakterie, které žijí na dásních a způsobují nepříjemný zápach. Je důležité si uvědomit, že přes všechny výhody nemůže okurka nahradit výlet k zubaři!

Kontroluje cukr

Konzumace okurek pomáhá normalizovat produkci inzulínu a v důsledku toho snížit hladinu cukru v krvi. Řada studií potvrzuje, že hladina glukózy v okurce se vrátí k normálu do půl hodiny poté, co pacient s diabetem sní okurku. Tato zelenina je vhodná i pro diabetiky, protože má nízký obsah sacharidů a lze ji bez obav jíst.

Zmírňuje kocovinu

Po divokém večírku se vyplatí sníst čerstvou okurku, dodáte si tak vitamín B a elektrolyty, které začnou dávat vaše tělo do pořádku během spánku. Zvýšíte tak své šance, že se probudíte bez bolesti hlavy. Pokud jste se kocovině nemohli vyhnout, okurky vám ji pomohou přežít. Jak již bylo zmíněno, jsou výborným prostředkem při dehydrataci a stagnaci tekutin v těle.

Pomáhá bojovat proti rakovině

Okurka obsahuje secoisolariciresinol, larisiresinol a pinoresinol. Bylo prokázáno, že tyto sloučeniny pomáhají předcházet určitým typům rakoviny. Hovoříme především o rakovině prsu, vaječníků, prostaty a děložního čípku.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: